Hyundai KONA Electric - Mocne wejście | NEWS

Hyundai zaprezentował właśnie model KONA Electric. Już bazowa wersja będzie dysponować zasięgiem 300 km (186 mil)... wg nowych norm WLTP, co oznacza że naprawdę jest szansa na solidnego "elektryka".

Benzynową wersję modelu KONA już widzieliście nawet u nas w teście. Tymczasem futurystyczny design Hyundaia podąża dalej. 6 marca zobaczymy na żywo w Genewie wersję z nieco zmienionym przodem, aerodynamicznym felgami, nieco przeprojektowanymi zegarami, a przede wszystkim, z nowym silnikiem. A w zasadzie dwoma. Oba elektryczne.

KONA Electric w bazowej wersji dysponować będzie jednostką o mocy 135 KM i momencie obrotowym 395 Nm. Bateria zaś ma mieć 39,2 kWh. Mamy więc zapewne dobre osiągi (100 km/h ma osiągać w 9,3 sekundy) i całkiem przyzwoitą pojemność "baku". Hyundai deklaruje, że ten model będzie dysponował aż do 300 km zasięgu, i to wg najnowszych norm WLTP, które mają być przecież dużo bardziej powiązane z rzeczywistością niż dotychczasowe NEDC.

Hyundai KONA Electric

Dla bardziej majętnych i spragnionych lepszych osiągów, będzie wersja dysponująca 204 KM. Moment obrotowy będzie dokładnie taki sam, ale bateria będzie miała 64 kWh. To w sumie ma dać koreańskiemu crossoverowi zasięg na poziomie 470 km (272 mil) - również wg WLTP. "Setka" będzie pojawiać się po 7,6 sekundy, więc spokojnie będzie można zestawić KONĘ z niektórymi słabszymi hothatchami. Przynajmniej do pewnej prędkości - oba modele mają rozpędzać się do maksymalnie 167 km/h/

Hyundai KONA Electric

Ładowanie mniejszej baterii ma zająć 6 godzin i 10 minut, a większa napełniać się będzie 9:40. Chyba, że skorzystamy z szybkiej ładowarki o mocy 100 kW. Ta będzie w stanie wypełnić 80% baterii w zaledwie 54 minuty. Baterie mają też nie zająć zbyt wiele miejsca w bagażniku. Ten ma mieć między 332 a 373 litry pojemności, w zależności od tego, czy policzymy kable do ładowania, czy nie.

W wyposażeniu znajdziemy wszystko to co w najbogatszych wersjach modeli benzynowych - elektrycznie sterowane fotele, skórę, czy ogrzewaną kierownicę. Zmienią się głównie zegary - zamiast standardowych pojawi się siedmiocalowy ekran LCD.

https://www.youtube.com/watch?v=fXA5meDeHgw

https://youtu.be/YYrHOS-x-0I

Zapraszamy do dyskusji na temat Hyundaia KONA Electric na naszym forum