Nowe Renault Megane przed premierą

Renault to kolejna firma, która na targach IAA we Frankfurcie zaprezentuje kilka istotnych premier. Wiemy już, że Francuzi pojawią się tam z nową odsłoną Megane, a na kilka dni przed salonowym debiutem możemy je zobaczyć na pierwszych oficjalnych zdjęciach.

Niedawno francuski koncern zaprezentował swój nowy model klasy średniej, z którym także pojawi się we Frankfurcie - Talisman. Następca Laguny jest tutaj kluczowy przy interpretowaniu stylizacji nowego kompakta. Megane od większego brata zaadaptował mnóstwo elementów designu, na czele z charakterystycznymi przednimi reflektorami (które tu zostały lekko uspokojone i zmniejszone) oraz lampami z tyłu, które także stanowią pas obejmujący całą szerokość samochodu. Auto przez to wygląda dość poważnie, choć jego linia jest poprowadzona z odpowiednią dozą lekkości, co czyni jest dość smukłym i eleganckim. Charakterystyczne są też krótkie zwisy, które optycznie pomniejszają samochód. Przez to Megane może nam się trochę skojarzyć z Clio, z uwagi także na podobny zabieg stylistyczny przy tylnym słupku. Na zdjęciach widzimy także wersję GT z nieco agresywniejszym bodykitem i kilkoma wyróżniającymi detalami.

2016 Renault Megane

Również we wnętrzu mamy sporo inspiracji nowym Talismanem. Dominuje centralny wyświetlacz, znany nam także z Espace, który zajmuje niemal całą deskę rozdzielczą. Tu także trzeba zaznaczyć, że patrzymy na środek wersji GT, która charakteryzować będzie się na pewno sportowymi fotelami, innymi wykończeniami, łopatkami do zmiany biegów oraz kierownicą z oznaczeniem usportowionej odmiany. W takiej aranżacji wnętrze nowego Megane prezentuje się naprawdę dobrze.

2016 Renault Megane

Póki co brak oficjalnych informacji prasowych ze strony Renault, dlatego musimy bazować na przeciekach. Mówi się, że auto bazujące na platformie CMF ma być dłuższe o 6 cm (o 2 cm ma urosnąć rozstaw osi) i niższe o 3 cm. Przewiduje się trzy jednostki benzynowe (TCe 100, TCe 130 i TCe 200) oraz cztery warianty wysokoprężne (dCi 110, dCi 110 hybrid, dCi 130 i dCi 160). Najmocniejsze odmiany mają otrzymać także system 4Control (czterech kół skrętnych). Na potwierdzenie tych informacji poczekać musimy jednak do startu targów we Frankfurcie.