Tak wygląda nowa Toyota Corolla Sedan [ZDJĘCIA]

Większa, nowocześniejsza i efektowniejsza wizualnie - Toyota Corolla Sedan jest gotowa na zapełnienie luki po Avensisie.

Toyota zdecydowała się na zaprezentowanie nowej Corolli równocześnie na całym świecie. Jest to o tyle ważne, gdyż w zależności od rynku model ten będzie znacząco się różnił. Nawet w Europie Corolla Sedan będzie oferowana w dwóch wydaniach - uboższe wersje będą przypominały Corollę Hatchback (z przodu), zaś topowa odmiana zyska unikalny front.

2019 Toyota Corolla Sedan

Nowa Toyota Corolla Sedan bazuje na architekturze TNGA, która pozwala na łatwe dopasowanie wymiarów płyty podłogowej w zależności od potrzeb. Model ten mierzy 4640 mm długości, 1780 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. W modelu tym zwiększono tez rozstaw kół oraz zmieniono długość zwisów, dzięki czemu Corolla wygląda naprawdę nieźle i może nawet wpaść w oko. Zwiększone wymiary to po części efekt wycofania z oferty Avensisa. Corolla Sedan będzie musiała częściowo zastąpić to auto, co w przypadku takich wymiarów nie będzie problemem.

Wnętrze Toyoty Corolli Sedan przeniesiono bez zmian z wersji hatchback i kombi. Wyróżnia się ono stosunkowo prostym, ale i nowoczesnym designem. Jak podkreślają osoby, które miały już kontakt z tym samochodem, materiały wykończeniowe są zaskakująco przyjemne, zwłaszcza w porównaniu do Aurisa.

2019 Toyota Corolla Sedan

Toyota nie pochwaliła się jeszcze jednostkami napędowymi, aczkolwiek niemal pewny jest taki sam zestaw jak w hatchbacku i kombi. Gamę otworzy benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 116 koni mechanicznych. Tuż za nim uplasuje się hybrydowa wersja 1.8 (122 KM), zaś na szczycie stanie nowa, 180-konna wersja hybrydowa 2.0.

Sprzedaż Toyoty Corolli Sedan w Europie rozpocznie się wiosną 2019 roku. Wtedy też zapewne poznamy ceny tego auta.

USA a Europa - różnice

Toyota Corolla Sedan na rynek amerykański wyróżnia się zdecydowanie bardziej sportową stylistyką przedniej części nadwozia. Jest to efekt oczekiwań klientów, którzy chętnie wybierają usportowione limuzyny. W USA samochód ten oferowany jest też z innym systemem multimedialnym (Entune 3.0) oraz ze specyficzną gamą jednostek napędowych. W gamie znajduje się np. 140-konny wolnossący silnik 1.8 oraz 170-konny silnik 2.0. Ciekawostką jest fakt, iż w przypadku skrzyni manualnej obecna jest funkcja rev-match (automatyczne międzygazy przy redukcjach), znana już z C-HR-a.

2019 Toyota Corolla Sedan