Toyota Proace City/Proace City Verso - Francuski łącznik

Zgodnie ze wszelkimi zapowiedziami sprzed paru tygodni, właśnie poznaliśmy japońską propozycję na kompaktowy samochód dostawczy. To Proace City zbudowana we współpracy z PSA.

Zbudowana we współpracy oznacza dokładnie to, co myśleliśmy - Proace City i jej osobowy odpowiednik, Proace City Verso, to kolejny klon francuskiego przeboju Berlingo/Partner (i Opel Combo). Samochód został zmodyfikowany o przód charakterystyczny dla japońskiej marki oraz dedykowane wzory felg i kołpaków. We wnętrzu zmieniła się kierownica. Poza tym, to ten sam samochód. Toyota Proace City dostępna będzie w "pełnej" rozmiarówce, a więc zarówno jako krótsza odmiana M, jak i długa L. Odmiana dostawcza może przyjąć na swój pokład maksymalnie od 3,3 do 4,3 m3 towaru na podłodze o długości 3,1 do 3,4 metra (w zależności od długości nadwozia). W obu przypadkach ładowność wynosi 1 000 kg, i możemy do auta podpiąć przyczepę o masie 1,5 tony. Dostępne są odmiany z dwiema parami przesuwnych drzwi, a z tyłu można wybrać dwuskrzydłowe drzwi, bądź pojedynczą, podnoszoną do góry klapę.

Osobowa wersja Verso będzie dostępna z pięcioma lub siedmioma miejscami dla pasażerów - w obu wariantach długości nadwozia. Bagażnik w tej odmianie waha się od 65 litrów (przy 7 miejscach), przez 597 - 641 litrów (odmiana pięciomiejscowa), po 2 126 litrów przy złożonych siedzeniach (do dachu). W długiej odmianie, te wartości wynoszą odpowiednio 209 litrów, 850 - 912 litrów oraz 2 693 litry. W wyposażeniu znajdziemy wszystko to co we francuskich krewniakach - od dwustrefowej klimatyzacji, przez kamerę cofania, po nawigację oraz system inforozrywkowy z 8-calowym ekranem, nawigacją oraz interfejsami Android Auto i Apple CarPlay.

Silniki również bez zmian - to jednostki benzynowe 1.2 oraz diesle 1.5 z gamy PSA o mocach 75 - 130 KM. Skrzynia biegów do wyboru - sześciobiegowa manualna albo ośmiobiegowy "automat".

Proace Verso oraz Proace Verso City pojawią się w salonach na początku przyszłego roku.