Główny inżynier odpowiedzialny za Focusa RS przechodzi do Hyundaia

Koreańczycy postanowili zassać wszystkie ważne osobowości w motoryzacji. Tyrone Johnson, odpowiedzialny za Focusa RS, jest teraz odpowiedzialny za centrum testów i rozwoju.

Co to oznacza? Albert Biermann, były szef M GMbh, który stworzył dla Hyundaia najważniejsze usportowione modele - i30 N oraz Kię Stinger, jest teraz dyrektorem działu R&D całego koncernu oraz zasiada w jego zarządzie. Jest więc odpowiedzialny za rozwój nowych modeli KIA, Hyundai i Genesis (w tym ostatnim zresztą był już odpowiedzialny za model G70). Johnson będzie teraz odpowiedzialny za testy i rozwój modeli, nie tylko tych z N w nazwie.

Mimo tego, przed Johnsonem spore wyzwanie. W trakcie prac jest model N z centralnie umieszczonym silnikiem (z gamy Theta III), do którego sporo uwagi przywiązują miłośnicy sportowych samochodów i dziennikarzy - konkurencja dla Caymana, Alpine A110 i Alfy 4C w wykonaniu dywizji N może okazać się nadzwyczaj ciekawa.

Ma się też pokazać odmiana sportowa suva GV80 - jego cywilna wersja powinna niedługo zadebiutować, a już mówi się o tym, że pod maskę ma trafić podwójnie doładowane V6 z modelu G70. Ten ostatni może pojawić się również jako coupe.

Życzymy dalszych sukcesów i mamy nadzieję, że Focus RS będzie służył za przykład tego, jak należy samochód zbudować, a nie jak może się psuć.