Nowy Opel Combo Life | PIERWSZA JAZDA
Opel Combo przez ostatnie lata był trochę niechcianym dzieckiem, które powstawało przy współpracy z Fiatem. Teraz jednak, pod skrzydłami koncernu PSA, dano mu drugie życie.
Segment małych samochodów dostawczych i tzw. kombivanów, które na nich bazują, wciąż jest stosunkowo duży oraz przede wszystkim bardzo stabilny. Klienci stali się tutaj jednak wybredni - liczy się przyzwoite wyposażenie, użyteczność, dobry silnik oraz korzystne warunki finansowania. Powstający na bazie Fiata Doblo Opel Combo nigdy nie podbił serc klientów w Europie. Teraz jednak z pewnością się to zmieni, gdyż model ten dołączył do rodziny Citroena Berlingo i Peugeota Riftera/Partnera, czyli liderów tych segmentów.
Po prostu Combo
O stylistyce Opla Combo ciężko jest się rozwodzić. Masywny front z charakterystycznymi lampami i chromowanym elementem w grillu wyraźnie nawiązuje do Mokki X i Crosslanda X. Linia boczna to klasyczne "pudełko", zaś tył jest żywcem przeniesiony z Berlino i Riftera. Trzeba jednak przyznać, że całość prezentuje się bardzo estetycznie i pasuje do stylistyki Opla.
Wnętrze również miło zaskakuje. Owszem, jest wykonane z twardych elementów, ale wygląda na solidnie spasowane. Przede wszystkim jednak jest bardzo dobrze rozplanowane - mamy tutaj szereg praktycznych schowków, w których można poukrywać podręczne przedmioty. Wysoko umiejscowiony lewarek skrzyni biegów idealnie leży w dłoni, a bogate wyposażenie nawet nieco rozpieszcza podczas długich podróży.
Zobacz także: Opel Combo Cargo - cennik
Opel Combo Life dostępnych jest w dwóch wersjach - krótkiej (4403 mm) i długiej XL (4753 mm). W dłuższej odmianie dostępny jest opcjonalny trzeci rząd siedzeń, zaś bagażnik (w wersji 5-osobowej) mieści od 850 do 2693 litrów. Krótsza wersja nadwoziowa ma bagażnik o pojemności 597-2126 litrów. Warto zwrócić uwagę na nisko położony próg załadunku oraz szeroki otwór - wciśnięcie pralki czy lodówki nie będzie tutaj problemem. W drugim rzędzie możemy zamówić trzy indywidualne fotele zamiast kanapy (1600 zł dopłaty, każdy z mocowaniem ISOFIX). Trzeci rząd to wydatek 3 900 zł - warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż będzie on dostępny wyłącznie w topowej wersji Elite. W wersji Elite oferowany jest także długi organizer, biegnący przez całą długość auta. Jest on zamocowany pod sufitem i dodaje ambientowe oświetlenie oraz szereg schowków na mniejsze przedmioty. Nad bagażnikiem również ukryto dodatkowy schowek. Łącznie wygospodarowano 28 skrytek, które pomieszczą wiele większych i mniejszych przedmiotów, tak aby nie walały się one po aucie.
Nowy Opel Combo Life wyróżnia się też bogatym wyposażeniem. W topowym wariancie dostępnych jest 19 systemów bezpieczeństwa. W większości są one zapożyczone z rodziny PSA - tak jak np. system IntelliGrip, który steruje działaniem układu ESP, pozwalając na pokonanie szutru czy delikatnego piachu.
Po prostu jeździ
Nowy Opel Combo bazuje na sprawdzonej i typowej dla PSA konstrukcji, czyli kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętnej z tyłu. Zestaw ten, prosty i wystarczający, zapewnia pewne prowadzenie oraz zadowalające wybieranie wszystkich nierówności. Nie jest to auto o sportowych zapędach, dlatego nawet nie ma co myśleć o szaleńczej jeździe po zakrętach czy też testowaniu auta podczas szybkiego slalomu. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany i pracuje bardzo miękko, zaś manualna skrzynia biegów o przeciętnej precyzji (typowy problem PSA) jest przynajmniej dobrze zestopniowana i "dogaduje się" z silnikiem.
Ile kosztuje?
Ceny nowego Opla Combo Life startują z poziomu 68 800 zł za podstawową wersję. Topowy wariant ze 130-konnym dieslem, 8-biegowym automatem oraz wszystkimi dodatkami nieznacznie przekroczy wartość 100 000 zł, co trzeba uznać za całkiem niezłą cenę jak na tak bogato wyposażone auto.
SILNIK/WERSJA | ESSENTIA | ENJOY | ELITE |
---|---|---|---|
1.2 TURBO 110 KM 6MT | 60 150 zł (68 000 zł) | 66 250 zł (75 800 zł) | 76 450 zł (87 550 zł) |
1.5 DIESEL 76 KM 5MT | 62 600 zł (71 600 zł) | 68 650 zł (78 600 zł) | 78 900 zł (90 350 zł) |
1.5 DIESEL 102 KM 5MT | 67 200 zł (76 900 zł) | 73 300 zł (83 900 zł) | 83 500 zł (95 650 zł) |
1.5 DIESEL 131 KM 6MT | 73 100 zł (83 700 zł) | 79 200 zł (90 700 zł) | 89 400 zł (102 450 zł) |
1.5 DIESEL 131 KM 8AT | 80 050 zł (91 700 zł) | 86 150 zł (98 700 zł) | 96 400 zł (110 450 zł) |
SILNIK/WERSJA | ENJOY | ESSENTIA |
---|---|---|
1.2 TURBO 110 KM 6MT | 65 000 zł (74 400 zł) | 69 700 zł (79 800 zł) |
1.5 DIESEL 102 KM 5MT | 72 050 zł (82 500 zł) | 76 750 zł (87 900 zł) |
1.5 DIESEL 131 KM 6MT | 78 000 zł (89 300 zł) | 82 650 zł (94 700 zł) |
1.5 DIESEL 131 KM 8AT | 84 950 zł (97 300 zł) | 89 650 zł (102 700 zł) |
Czy warto pomyśleć o tym samochodzie? Jeśli cenicie sobie klasyczną stylistykę oraz znaczek Opla na masce, to jest to propozycja dla Was. Szukając czegoś odważniejszego stylistycznie zawsze można skierować się do salonów Citroena i Peugeota, gdzie czekają konstrukcyjne bliźniaki.