Nowy Opel Combo Life | PIERWSZA JAZDA

Opel Combo przez ostatnie lata był trochę niechcianym dzieckiem, które powstawało przy współpracy z Fiatem. Teraz jednak, pod skrzydłami koncernu PSA, dano mu drugie życie.

Segment małych samochodów dostawczych i tzw. kombivanów, które na nich bazują, wciąż jest stosunkowo duży oraz przede wszystkim bardzo stabilny. Klienci stali się tutaj jednak wybredni - liczy się przyzwoite wyposażenie, użyteczność, dobry silnik oraz korzystne warunki finansowania. Powstający na bazie Fiata Doblo Opel Combo nigdy nie podbił serc klientów w Europie. Teraz jednak z pewnością się to zmieni, gdyż model ten dołączył do rodziny Citroena Berlingo i Peugeota Riftera/Partnera, czyli liderów tych segmentów.

Po prostu Combo

O stylistyce Opla Combo ciężko jest się rozwodzić. Masywny front z charakterystycznymi lampami i chromowanym elementem w grillu wyraźnie nawiązuje do Mokki X i Crosslanda X. Linia boczna to klasyczne "pudełko", zaś tył jest żywcem przeniesiony z Berlino i Riftera. Trzeba jednak przyznać, że całość prezentuje się bardzo estetycznie i pasuje do stylistyki Opla.

Wnętrze również miło zaskakuje. Owszem, jest wykonane z twardych elementów, ale wygląda na solidnie spasowane. Przede wszystkim jednak jest bardzo dobrze rozplanowane - mamy tutaj szereg praktycznych schowków, w których można poukrywać podręczne przedmioty. Wysoko umiejscowiony lewarek skrzyni biegów idealnie leży w dłoni, a bogate wyposażenie nawet nieco rozpieszcza podczas długich podróży.

Zobacz także: Opel Combo Cargo - cennik

Opel Combo Life dostępnych jest w dwóch wersjach - krótkiej (4403 mm) i długiej XL (4753 mm). W dłuższej odmianie dostępny jest opcjonalny trzeci rząd siedzeń, zaś bagażnik (w wersji 5-osobowej) mieści od 850 do 2693 litrów. Krótsza wersja nadwoziowa ma bagażnik o pojemności 597-2126 litrów. Warto zwrócić uwagę na nisko położony próg załadunku oraz szeroki otwór - wciśnięcie pralki czy lodówki nie będzie tutaj problemem. W drugim rzędzie możemy zamówić trzy indywidualne fotele zamiast kanapy (1600 zł dopłaty, każdy z mocowaniem ISOFIX). Trzeci rząd to wydatek 3 900 zł - warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż będzie on dostępny wyłącznie w topowej wersji Elite. W wersji Elite oferowany jest także długi organizer, biegnący przez całą długość auta. Jest on zamocowany pod sufitem i dodaje ambientowe oświetlenie oraz szereg schowków na mniejsze przedmioty. Nad bagażnikiem również ukryto dodatkowy schowek. Łącznie wygospodarowano 28 skrytek, które pomieszczą wiele większych i mniejszych przedmiotów, tak aby nie walały się one po aucie.

Nowy Opel Combo Life wyróżnia się też bogatym wyposażeniem. W topowym wariancie dostępnych jest 19 systemów bezpieczeństwa. W większości są one zapożyczone z rodziny PSA - tak jak np. system IntelliGrip, który steruje działaniem układu ESP, pozwalając na pokonanie szutru czy delikatnego piachu.

Po prostu jeździ

Nowy Opel Combo bazuje na sprawdzonej i typowej dla PSA konstrukcji, czyli kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętnej z tyłu. Zestaw ten, prosty i wystarczający, zapewnia pewne prowadzenie oraz zadowalające wybieranie wszystkich nierówności. Nie jest to auto o sportowych zapędach, dlatego nawet nie ma co myśleć o szaleńczej jeździe po zakrętach czy też testowaniu auta podczas szybkiego slalomu. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany i pracuje bardzo miękko, zaś manualna skrzynia biegów o przeciętnej precyzji (typowy problem PSA) jest przynajmniej dobrze zestopniowana i "dogaduje się" z silnikiem.

Ile kosztuje?

Ceny nowego Opla Combo Life startują z poziomu 68 800 zł za podstawową wersję. Topowy wariant ze 130-konnym dieslem, 8-biegowym automatem oraz wszystkimi dodatkami nieznacznie przekroczy wartość 100 000 zł, co trzeba uznać za całkiem niezłą cenę jak na tak bogato wyposażone auto.

SILNIK/WERSJA ESSENTIA ENJOY ELITE
1.2 TURBO 110 KM 6MT 60 150 zł (68 000 zł) 66 250 zł (75 800 zł) 76 450 zł (87 550 zł)
1.5 DIESEL 76 KM 5MT 62 600 zł (71 600 zł) 68 650 zł (78 600 zł) 78 900 zł (90 350 zł)
1.5 DIESEL 102 KM 5MT 67 200 zł (76 900 zł) 73 300 zł (83 900 zł) 83 500 zł (95 650 zł)
1.5 DIESEL 131 KM 6MT 73 100 zł (83 700 zł) 79 200 zł (90 700 zł) 89 400 zł (102 450 zł)
1.5 DIESEL 131 KM 8AT 80 050 zł (91 700 zł) 86 150 zł (98 700 zł) 96 400 zł (110 450 zł)
SILNIK/WERSJA ENJOY ESSENTIA
1.2 TURBO 110 KM 6MT 65 000 zł (74 400 zł) 69 700 zł (79 800 zł)
1.5 DIESEL 102 KM 5MT 72 050 zł (82 500 zł) 76 750 zł (87 900 zł)
1.5 DIESEL 131 KM 6MT 78 000 zł (89 300 zł) 82 650 zł (94 700 zł)
1.5 DIESEL 131 KM 8AT 84 950 zł (97 300 zł) 89 650 zł (102 700 zł)

Czy warto pomyśleć o tym samochodzie? Jeśli cenicie sobie klasyczną stylistykę oraz znaczek Opla na masce, to jest to propozycja dla Was. Szukając czegoś odważniejszego stylistycznie zawsze można skierować się do salonów Citroena i Peugeota, gdzie czekają konstrukcyjne bliźniaki.