Nowy SUV BMW ma diesla, benzynę i hybrydę pod maską. To właściwa droga
Nowy SUV BMW jest już niemal gotowy do premiery. Przed Wami czwarta generacja modelu X3, oznaczona kodem G45. Oto wszystko, co o niej wiemy.
Marka z Monachium pracuje na wysokich obrotach. Liczba premier, które szykuje, jest naprawdę imponująca. Niemcy stawiają na bardzo ciekawą koncepcję, która zakłada równoległy rozwój gamy modeli elektrycznych i spalinowych. To dobry ruch, gdyż w ten sposób szerokie grono klientów zyskuje samochody dopasowane do ich potrzeb. Nowy SUV BMW bez wątpienia ucieszy wiele osób - to czwarta generacja modelu X3, oznaczona kodem G45.
Ten model łączy nowoczesne rozwiązania, także z zakresu ekologii, z silnikami spalinowymi. Pod maską znajdziemy jednostki benzynowe, wysokoprężne i hybrydy plug-in. Czego możemy się po nich spodziewać i co oferuje nowe BMW X3 2024?
BMW X3 2024, czyli nowy SUV z Monachium - większy i nowocześniejszy
Czwarta generacja X3 jest już w zasadzie gotowa do premiery. Niemiecka marka pochwaliła się zdjęciami zakamuflowanych egzemplarzy, które zdradzają wiele detali. Zacznijmy więc od stylistyki. Tutaj od razu zauważymy agresywniej narysowany pas przedni, ze światłami nieco bardziej nawiązującymi do nowego X2 i do Serii 5.
Nerki, które ostatnio budziły wiele kontrowersji, są dość małe (jak na nowe modele BMW), co można uznać za duży plus. Warto też zwrócić uwagę na linię boczną - tutaj gołym okiem widać, że X3 urosło. Niemcy nie chwalą się jeszcze wymiarami.
Wnętrze będzie podobne wizualnie do nowej Serii 5
Możecie więc liczyć na zakrzywione ekrany (typowe dla nowych modeli tej marki), minimalistyczną deskę rozdzielczą i garść kluczowych przełączników na tunelu środkowym, zgrupowanych wokół pokrętła iDrive. Warto cieszyć się nim, póki jeszcze jest. Nowy kokpit marki, Panoramic Vision, który zadebiutuje w modelach Neue Klasse, wyprze to rozwiązanie. Docelowo trafi też do spalinowych i hybrydowych aut marki.
A skoro mowa o napędzie, to nowy SUV BMW będzie miał silniki benzynowe, hybrydy i diesle pod maską
Tutaj możemy więc liczyć przede wszystkim na warianty 20i i 30e, przy czym ten ostatni dostanie znacznie większy akumulator, niż w poprzedniku (około 20 kWh). Pod prawą nogą będzie 299 KM do wykorzystania. Standardowa benzyna powinna oddać w ręce kierowcy 200 KM, podobnie jak diesel 20d.
Ofertę zamknie zaś wariant M50, już bez litery i. O ile hybrydy zachowają oznaczenie e przy liczbie, a diesle d, o tyle słynne i (oznaczające injection z klasycznych już modeli marki) znika z samochodów.
Elektrycznego BMW iX3 już nie zobaczymy. Albo inaczej - zobaczymy, ale będzie innym samochodem. To oznaczenie trafi na model z rodziny Neue Klasse, który ostatnio zadebiutował w koncepcyjnym wydaniu.
Oficjalna premiera nowego BMW X3 2024 odbędzie się w połowie roku.