Odświeżony Peugeot 208 zadebiutuje w Genewie

Trzy lata temu do produkcji trafił Peugeot 208, będący aktualnie najlepiej sprzedającym się autem tej marki. Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie poznamy odświeżone wydanie tego francuskiego mieszczucha.

Już w momencie debiutu Peugeot 208 wywołał niemały szum w świecie motoryzacyjnym. Zdecydowana zmiana designu w stosunku do poprzednika oraz niezwykle oryginalne rozwiązania, takie jak bardzo mała kierownica czy wysoko zamontowane zegary, wywołały sporo kontrowersji. Trzy lata stażu na rynku to dobry moment, aby nieco odświeżyć stylistykę oraz wprowadzić trochę nowości do gamy małego Peugeota.

Nadwozie 208 zyskało nowe reflektory z przodu i z tyłu (te drugie wykonano w technologii 3D LED). Zmieniono również zderzaki oraz zastosowano nieco inny grill, nadając frontowi miejskiego Peugeota więcej charakteru. Paleta dostępnych kolorów została poszerzona o kilka jaskrawych odcieni, zaś w nadkola możemy wpasować felgi o nowych wzorach. Wzorem większej 308-ki zdecydowano się na wprowadzenie usportowionej wersji GT-Line, nawiązującej stylistycznie do najmocniejszej odmiany, noszącej oznaczenie GTI.

Zmiany nie ominęły wnętrza. W środku pojawiły się m.in. nowe materiały wykończeniowe (w tym nowe wzory tapicerek dostępne w różnych odcieniach). Transformację przeszedł system multimedialny - wyposażono go w funkcję MirrorScreen oraz Peugeot Connect Apps, umożliwiającą instalację dedykowanych aplikacji. O takich udogodnieniach jak USB czy Bluetooth nie musimy oczywiśćie wspominać.

Wraz z liftingiem wprowadzono również szereg nowych elektronicznych stróży, odpowiadających za bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Na pokładzie znajdziemy chociażby coraz popularniejszy system Active City Brake, automatycznie zatrzymujący auto w awaryjnych sytuacjach (przy prędkości do 30 km/h). Ponadto Peugeot systematycznie rozwija program Connect SOS & Assitance, ułatwiający wezwanie pomocy drogowej oraz pozwalający na monitorowanie pojazdu zgodnie z ustalonymi wytycznymi.

Mała rewolucja zaszła pod maską małego Peugeota. Francuski producent zdecydował się na duże zmiany w palecie silnikowej 208-ki. Klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki benzynowe w ośmiu możliwych konfiguracjach (od 1.0 do 1.6, moc od 68 do 208 koni mechanicznych) oraz tylko jednego diesla. Tak, to nie pomyłka - Peugeot zdecydował się ograniczyć ofertę silników wysokoprężnych do jednej pozycji. W ofercie pozostanie wersja 1.6 HDI, która dostępna będzie w trzech konfiguracjach mocy - od 75 do 120 koni mechanicznych. Wszystkie motory będą konfigurowane z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią biegów albo opcjonalnie z nowym sześciobiegowym automatem produkcji AISIN-a.

Odświeżony Peugeot 208 produkowany będzie w fabryce w Poissy we Francji oraz w Trnavie na Słowacji. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży w połowie czerwca bieżącego roku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=L8-SQqnUjrA