Omoda 5 HEV debiutuje w Polsce. 224 KM i hybryda za mniej niż 120 000 złotych

Na polski rynek wjeżdża Omoda 5 HEV. Hybrydowy wariant oferuje 224 KM i ma zużywać mało paliwa. Ile kosztuje ten samochód?

  • Omoda 5 HEV debiutuje na polskim rynku
  • To hybrydowa wersja, która nie wymaga ładowania z gniazdka
  • Pod prawą nogą dostajemy 224 KM
  • Atutem ma być niskie zużycie paliwa i duży zasięg

Wyniki sprzedaży tej marki są bardzo dobre, a ten samochód ma spore szanse mocno podbić słupki. Na polski rynek wjeżdża Omoda 5 HEV, czyli klasyczna hybryda. Chińska marka stawia tutaj na sprawdzone, ale i ciekawe rozwiązania, które mają zapewnić niskie zużycie paliwa i dobrą dynamikę. Poznaliśmy też ceny tego samochodu.

Omoda 5 HEV, czyli 224 KM za 119 500 złotych

Pod maską tego samochodu znajdziecie silnik 1.5 T-GDI, który występuje także w hybrydach plug-in grupy Chery. Połączono go tutaj z dwoma jednostkami elektrycznymi - oferującymi 204 i 136 KM. Łączna moc systemowa tego napędu to 224 KM i 295 Nm.

Energia elektryczna trafia do silników z baterii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej), oferującej 1,83 kWh pojemności. To bardzo duża wartość jak na klasyczną hybrydę, co powinno gwarantować solidne wsparcie ze strony elektryka i możliwość jazdy na prądzie w korkach.

Omoda twierdzi, że "piątka" HEV przejedzie na jednym tankowaniu 1000 kilometrów, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5,3 litra na setkę.

Omoda 5 HEV cena polska

W ofercie dostępne będą dwie wersje, tak jak w klasycznej wersji spalinowej

Mowa tutaj o wariancie Comfort i Premium. Ten pierwszy wyceniono na 119 500 złotych, zaś topowa wersja kosztuje 136 500 złotych. W obydwu przypadkach możemy więc mówić o bardzo konkurencyjnych cenach.

Standardowe wyposażenie jest tutaj bardzo dobre. W bazowej wersji dostajemy kluczowe systemy wsparcia, dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala (obsługują Apple CarPlay i Android Auto), a także szereg dodatków z zakresu komfortu. Topowa wersja uzupełnia to wszystko szyberdachem, skórzaną tapicerką, zaawansowanymi systemami ADAS i nagłośnieniem SONY.

Każda hybrydowa Omoda objęta jest 7-letnią gwarancją (ograniczoną przebiegiem 150 000 km), a także 8-letnią gwarancją na baterię (z limitem przebiegu 160 000 km).

Omoda 5 HEV dostała też kilka zmian wizualnych

Delikatnie zmodyfikowano tutaj pas przedni, z nieco zmienionym grillem i delikatnie przeprojektowanymi światłami do jazdy dziennej. W ofercie pozostaje 6 lakierów, dostępnych także z dachem w kontrastującym kolorze.