Omoda 5 HEV debiutuje w Polsce. 224 KM i hybryda za mniej niż 120 000 złotych
Na polski rynek wjeżdża Omoda 5 HEV. Hybrydowy wariant oferuje 224 KM i ma zużywać mało paliwa. Ile kosztuje ten samochód?
- Omoda 5 HEV debiutuje na polskim rynku
- To hybrydowa wersja, która nie wymaga ładowania z gniazdka
- Pod prawą nogą dostajemy 224 KM
- Atutem ma być niskie zużycie paliwa i duży zasięg
Wyniki sprzedaży tej marki są bardzo dobre, a ten samochód ma spore szanse mocno podbić słupki. Na polski rynek wjeżdża Omoda 5 HEV, czyli klasyczna hybryda. Chińska marka stawia tutaj na sprawdzone, ale i ciekawe rozwiązania, które mają zapewnić niskie zużycie paliwa i dobrą dynamikę. Poznaliśmy też ceny tego samochodu.
Omoda 5 HEV, czyli 224 KM za 119 500 złotych
Pod maską tego samochodu znajdziecie silnik 1.5 T-GDI, który występuje także w hybrydach plug-in grupy Chery. Połączono go tutaj z dwoma jednostkami elektrycznymi - oferującymi 204 i 136 KM. Łączna moc systemowa tego napędu to 224 KM i 295 Nm.
Energia elektryczna trafia do silników z baterii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej), oferującej 1,83 kWh pojemności. To bardzo duża wartość jak na klasyczną hybrydę, co powinno gwarantować solidne wsparcie ze strony elektryka i możliwość jazdy na prądzie w korkach.
Omoda twierdzi, że "piątka" HEV przejedzie na jednym tankowaniu 1000 kilometrów, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5,3 litra na setkę.
W ofercie dostępne będą dwie wersje, tak jak w klasycznej wersji spalinowej
Mowa tutaj o wariancie Comfort i Premium. Ten pierwszy wyceniono na 119 500 złotych, zaś topowa wersja kosztuje 136 500 złotych. W obydwu przypadkach możemy więc mówić o bardzo konkurencyjnych cenach.
Standardowe wyposażenie jest tutaj bardzo dobre. W bazowej wersji dostajemy kluczowe systemy wsparcia, dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala (obsługują Apple CarPlay i Android Auto), a także szereg dodatków z zakresu komfortu. Topowa wersja uzupełnia to wszystko szyberdachem, skórzaną tapicerką, zaawansowanymi systemami ADAS i nagłośnieniem SONY.
Każda hybrydowa Omoda objęta jest 7-letnią gwarancją (ograniczoną przebiegiem 150 000 km), a także 8-letnią gwarancją na baterię (z limitem przebiegu 160 000 km).
Omoda 5 HEV dostała też kilka zmian wizualnych
Delikatnie zmodyfikowano tutaj pas przedni, z nieco zmienionym grillem i delikatnie przeprojektowanymi światłami do jazdy dziennej. W ofercie pozostaje 6 lakierów, dostępnych także z dachem w kontrastującym kolorze.


