Omoda 5 Premium za 129 900 złotych. Co oferuje nowy "Chińczyk w Polsce"?
Nowa marka wjeżdża na polski rynek, a my poznaliśmy już cenę i wyposażenie flagowej wersji. Co oferuje Omoda 5 Premium i ile kosztuje?
- Omoda 5 lada chwila oficjalnie trafi na polski rynek
- Pierwsze egzemplarze są już w Polsce
- Sprawdzamy ile kosztuje topowa wersja Premium
Sting śpiewał o Angliku w Nowym Jorku. My możemy nucić to z tekstem "Chińczyk w Polsce". Kolejna marka z Państwa Środka dotarła nad Wisłę. Ta należy do grupy Chery i powoli rozwija skrzydła w Europie. Sprawdzamy ile kosztuje w Polsce Omoda 5 Premium, czyli topowa wersja tego samochodu.
Omoda 5 Premium za 129 900 złotych. Co znajdziemy w standardzie?
Nim przejdziemy do wyposażenia, sprawdźmy gdzie plasuje się ten samochód. Mowa tutaj o aucie mierzącym 4,4 metra długości, 1830 mm szerokości i 1588 mm wysokości. Jest to więc mniejszy kompaktowy crossover, rywalizujący między innymi z Volkswagenem T-Roc, Hyundaiem Koną i z Toyotą C-HR.
Paradoksalnie Omoda jest idealnie "po środku", gdyż z długością wynoszącą 4,4 metra wpasowuje się pomiędzy wymienione auta, a większe modele, pokroju Hyundaia Tucsona, czy Forda Kugi.
Sercem tego modelu jest silnik 1.6 TGDI, który oferuje 197 KM. To jedyna dostępna jednostka napędowa w Omodzie 5.
Wyposażenie wersji Premium jest kompletne
Dostaniemy tutaj komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa, to oczywiste. Do tego wszystkiego dodano kamery 360 stopni, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, czujnik monitorujący martwą strefę, światła LED, skórzaną tapicerkę, podgrzewaną kierownicę i między innymi 18-calowe alufelgi.
A to nie wszystko. Po pierwsze - w wyposażeniu jest też szereg udogodnień w postaci bezkluczykowego dostępu i elektrycznie otwieranej pokrywy bagażnika. Po drugie - dostajemy tutaj też multimedia z ekranem 10,25 cala, a także nagłośnienie SONY z ośmioma głośnikami.
To wszystko kosztuje obecnie 129 900 złotych - tak wynika przynajmniej z informacji, którą dostaliśmy od jednego z czytelników. Omoda oficjalnie jeszcze nie ogłosiła sieci sprzedaży, ale wśród dealerów pojawi się najprawdopodobniej grupa Bemo Motors.
Pierwsze samochody należące do Omody trafiły już do Polski i jeżdżą na polskich tablicach. Oficjalny debiut tej marki jest więc kwestią dni. Niebawem powinniśmy poznać szczegóły dotyczące gwarancji, cenę tańszej wersji i przede wszystkim plany i ambicje tej firmy.