Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać nowy niemiecki kompakt

Opel Astra 2022 jest już niemal gotowy. Niemcy dopinają wszystko na ostatni guzik i szykują się do swojej największej i najważniejszej premiery ostatnich lat. Dzisiaj dajemy Wam wgląd w przyszłość kompaktowego Opla.

To będzie bardzo ciekawe auto. Nowy Opel Astra 2022 od początku tworzony jest przez PSA (a teraz Stellantis) i wykorzysta cały potencjał technologii tego koncernu. Oznacza to nie tylko zaawansowaną konstrukcję, ale także szereg udogodnień, których do tej pory próżno było szukać w autach z Russelsheim. Czego się spodziewać i jak prezentować się będzie ten model?

Opel Astra 2022 - Vizor, kanty, ostra linia

Obecna generacja mocno zestarzała się wizualnie - tym bardziej, że mocno przypomina poprzednika. Jest to więc dobry moment nie tylko na zmianę, ale także na rewolucję.

Opel w między czasie przeszedł całkowitą transformację swojego wizerunku. Nowe koncepcje stylistyczne, w tym unikalny grill Vizor, tworzą bardzo ciekawy zestaw, który zapada w pamięć. Minimalistyczny design to wyróżnik wszystkich nowych modeli marki i Astra nie będzie tutaj wyjątkiem.

Dzięki motor.es przygotowaliśmy dla Was render tego auta. Jesteśmy pewni, że wygląd tego auta nie będzie odbiegał od zdjęć, które dla Was prezentujemy.

Opel Astra 2022 Opel Astra 2022

Kabiny nie możemy jeszcze pokazać, ale możecie być pewni, że królować w niej będą ekrany. Opel Pure Panel to zestaw dwóch dużych wyświetlaczy, gdzie jeden z nich (ulokowany na konsoli środkowej) jest lekko zagięty w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę multimediów.

Opel Astra 2022 - pod maską znane jednostki, będzie także wersja elektryczna

Korzystanie z dobrobytu grupy PSA (Stellantis) to także dostęp do ich silników. Oznacza to, że Opel wreszcie będzie mógł pożegnać dziwne jednostki napędowe ze stajni General Motors, które trafiły do Astry po liftingu.

Pod maską znajdziemy przede wszystkim konstrukcję 1.2 Turbo (110 i 130 KM), 1.6 Turbo i diesla 1.5. Mocniejsza benzyna zapewne będzie oferowana wyłącznie w wydaniu plug-in hybrid. Nowy Opel Astra to bliźniak konstrukcyjny Peugeota 308. Spodziewamy się więc wariantu 180 i 225-konnego. Co więcej, Opel zapowiedział też powrót wersji OPC, która dostarczy nam 300 KM i napęd na cztery koła. Będzie to rozwiązanie znane z modelu 308 HYbrid4 i z Grandlanda Hybrid4.

Opel Astra 2022 będzie także dostępny jako w pełni elektryczne auto. Tutaj bazą będzie platforma e-VMP, czyli przebudowana wersja konstrukcji EMP2. Oznacza to, że być może wreszcie dostaniemy coś więcej niż baterię 50 kWh i 136 KM mocy. Aktualnie wszystkie elektryki z dawnego PSA mają tylko jeden zespół napędowy (e-208, Corsa-e, e-C4, i tak dalej), co nie jest atrakcyjne z punktu widzenia klienta. Ludzie oczekują czegoś więcej, na przykład lepszego zasięgu i większej mocy. Dzięki platformie e-VMP będzie to możliwe do zrealizowania.