Opel Astra 2022 - polski cennik został opublikowany, jest taniej niż w Peugeocie
Opel Astra 2022 niebawem trafi do salonów. Tymczasem już teraz opublikowano szczegółowy cennik tego modelu, wraz z listą wyposażenia.
Nowy Opel Astra 2022 to jedna z bardziej wyczekiwanych premier. Kolejna generacja popularnego modelu powstała już "od A do Z" pod skrzydłami koncernu Stellantis. Konstrukcja tego auta jest mocno spokrewniona z innymi kompaktowymi nowościami koncernu, takimi jak Peugeot 308 czy DS 4. Auta te dzielą między sobą nie tylko platformę, ale także silniki, w tym nowoczesne napędy hybrydowe.
Opel Astra 2022 - cena od 82 900 zł
Gamę Opla Astry otwiera silnik 1.2 Turbo (3 cylindry), który generuje 110 KM. Najprostsza wersja wyposażeniowa nosi nazwę... Astra. Ta jednak dostępna jest tylko w połączeniu z tym silnikiem. Cena? 82 900 zł.
Co ciekawe absolutnie bazowa wersja nie jest "uboga". Znajdziemy tutaj automatyczną jednostrefową klimatyzację, cyfrowe wskaźniki, system multimedialny z 10-calowym ekranem, światła LED, elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka oraz elektrykę szyb z przodu i z tyłu. Do tego lista dostępnych systemów bezpieczeństwa miło zaskakuje. Astra Astra rozpoznaje znaki drogowe, wykrywa zmęczenie kierowcy i automatycznie hamuje w sytuacji awaryjnej.
Wariant 1.2 Turbo 130 KM dostępny jest już w wersji Edition. Za takie auto zapłacimy 95 900 zł. Co ciekawe automat w tym silniku dostaniemy dopiero w wersji Elegance, która kosztuje już 114 900 zł.
Wróćmy jednak na chwilę do wariantu Edition. Tutaj w porównaniu do Astry Astra dostaniemy 6 głośników, system DAB, czujnik deszczu, czujniki parkingowe z przodu i z tyłu i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
Wariant Elegance wprowadza dodatkowo zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Tutaj pojawia się między innymi adaptacyjny tempomat, układ kontroli pasa ruchu, elektrycznie odmrażana przednia szyba, przyciemniane tylne szyby, szerszy zakres regulacji fotela kierowcy i panoramiczna kamera cofania.
Opel Astra 2022 - najtańszy diesel kosztuje 103 900 zł
Jedyną opcją wysokoprężną w tym samochodzie jest jednostka 1.5 oferująca 130 KM. Jest ona spięta z manualną skrzynią biegów lub z 8-biegowym automatem. Tutaj jednak mamy rozróżnienie w wersjach wyposażeniowych - manual oferowany jest także w tańszej wersji Edition za 103 900 zł. Automat dostaniemy w wariancie Elegance, kosztującym w połączeniu z tym silnikiem 122 900 zł.
W gamie jest także usportowiona wersja GS Line
Jej wyposażenie w dużej mierze pokrywa się z wersją Elegance. Różnice ograniczają się przede wszystkim do wyglądu. Auto zyskuje zadziorniejszą stylistykę zderzaków, czarne wstawki oraz sportowe elementy w kabinie. Wersja GS Line dostępna jest tylko ze 130-konnymi wariantami oraz ze 180-konną hybrydą plug-in.
Silnik 1.2 130 KM 6MT w wariancie GS Line kosztuje 106 900 zł. Wersja z automatem to wydatek rzędu 114 900 zł. Dokładnie tyle samo zapłacimy też za diesla 1.5 130 KM z manualną skrzynią biegów. Do automatu w tym silniku dołożymy 8 000 zł.
Opel Astra 2022 - gamę zamyka wersja plug-in hybrid, oferuje ona 180 KM
Wariant plug-in hybrid dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych. Ofertę otwiera tutaj odmiana Elegance, wyceniona na 152 900 zł. Model GS Line kosztuje 160 900 zł, zaś topowa wersja Ultimate (dostępna tylko z tym silnikiem) 173 900 zł.
Wariant Ultimate posiada absolutnie kompletne wyposażenie. Znajdziemy tutaj światła IntelliLux LED, komplet systemów asystujących kierowcy, ambientowe oświetlenie z 8 kolorami, elektrycznie sterowany fotel kierowcy czy chociażby podgrzewanie foteli i kierownicy.
Opel nie pochwalił się jeszcze cenami Astry Sports Tourer. Przypuszczamy jednak, że wariant kombi będzie droższy o około 8 000 zł od wersji hatchback - w każdej wersji wyposażeniowej.