Pagani Huayra Imola - najbardziej ekstremalny projekt Horacio
Mówienie o zbytniej ekstrawagancji w przypadku tworów Horacio Paganiego to musi być coś. Ani Zonda, ani Huayra nie należą do "najskromniejszych" stylistycznie samochodów, a jednak oba wciąż uchodzą za jeżdżące dzieła sztuki na kołach, gdzie każdy detal jest jedyny w swoim rodzaju. Imola przenosi to na wyższy poziom, aczkolwiek wygląda jakby oddano ją do firmy tuningowej w stylu Mansory lub właśnie TopCar - rosyjskiej firmy, której założyciel jest pierwszym właścicielem nowej Huayry.
Pagani Huayra Imola - zaskakująca!
Włoski hipersamochód otrzymał gigantyczne tylne skrzydło, nowy tylny zderzak z monstrualnym dyfuzorem, nieco w stylu samochodów wyczynowych. Pojawiły się też nowe progi ze "skrzydełkami", wyloty powietrza za błotnikami oraz zmieniony przedni zderzak. Jest też masywny wlot powietrza na dachu jak w Zondzie 760 oraz "płetwa" łącząca go ze spoilerem. Całość jest ekstremalna, ale nie byłaby tak kontrowersyjna, gdyby nie wykończenie. Pagani jest ciemnoszare od gołego karbonu, ale krawędzie elementów nadwozia, dodatków, obramowania świateł i niektóre wloty wykończono na pomarańczowo, podkreślając niektóre linie. Nawet te, które lepiej wyglądałby nieco ukryte.
Nie wspomniano o modyfikacjach silnika, ale są podejrzenia, że wóz generuje moc większą niż Huayra BC, a to oznacza ponad 755 KM i 1100 Nm.
Ciekawe, czy pozostałe egzemplarze Imoli będą miały takie samo wykończenie. Myślę, że w innym zestawieniu samochód może wyglądać sporo lepiej.
źródło: instagram: @oleg_topcar