Poranek z Passatem. Nowy model będzie większy, zgubi wersję sedan i zachowa diesla
Volkswagen Passat powróci, nie będzie elektrykiem, zachowa diesla, ale straci wersję sedan. Oto co wiemy o nadchodzącej generacji.
Passat jeszcze nie jest skreślony. Jeszcze - gdyż Volkswagen bardzo szybko brnie w stronę pełnej elektryfikacji, która prędzej czy później skonsumuje ten model. A na auto z klasyczną nazwą miejsca nie będzie. Nim jednak dojdzie do pełnego przewrotu w gamie Volkswagena, zyskamy nową generację tego auta. Ta jednak będzie mocno różniła się od obecnego wcielenia. Oto dlaczego.
Volkswagen Passat nie będzie już sedanem
Choć przez lata to właśnie ten wariant mógł Wam się kojarzyć ze średniakiem Volkswagena, to jednak liczby mówią same za siebie - nikt go nie kupuje. Serio, sprzedaż Passata Sedan/Limousine (jak zwał, tak zwał), na tle wersji kombi prawie nie istnieje. Rynek mocno się zmienił i standardowe sedany po prostu straciły na znaczeniu. Magia "eleganckiego i reprezentacyjnego" auta już dawno uleciała. Teraz liczy się praktyczność, a najlepiej to wszystko upakować do SUV-a. Proste?
Pojawiają się jednak głosy, że obok kombi pojawi się też druga wersja nadwoziowa - liftback. Arteon nie ma przed sobą przyszłości. Po jednej generacji model ten zostanie zabity, głównie ze względu na ograniczoną popularność. Istnieje więc spora szansa, że Niemcy połączą ze sobą te dwa auta i stworzą na ich bazie dość sensowną gamę modelową.
Nowy Passat nie będzie elektrykiem
Oczywiście w gamie znajdzie się kilka wariantów eHybrid, czyli modeli PHEV, aczkolwiek to nie wszystko. Poza nimi znajdziemy też klasyczną benzynę i najprawdopodobniej diesla. Cieszycie się?
Volkswagen nie ukrywa jednak, że traktuje to auto jako "okres przejściowy". W drodze jest bowiem odpowiednik Passata z gamy ID. Będzie to efektowne kombi, które rozwinie stylistykę modelu ID Space Vizzion.
Passat przeprowadza się na Słowację
Coraz częściej mówi się o przeniesieniu produkcji tego auta do zakładu marki w Bratysławie. Ta fabryka jest obecnie jedną z najbardziej zaawansowanych i najważniejszych w portfolio koncernu. Bratysława stanie się domem Passata i jego konstrukcyjnego bliźniaka, Superba. Tutaj także w drodze jest kolejna generacja tego auta, która ma być mocno zbliżona do modelu B9 z Wolfsburga.