Co szykuje dla nas Peugeot w roku 2024? Znamy nowe modele i plany marki

Peugeot szykuje się na intensywny rok pełen premier. Francuzi pochwalili się swoimi planami i zapowiedzieli szereg nowości. Oto wszystko, czego możecie spodziewać się w tym roku.

Francuzi odkryli karty i mówią wprost - w tym roku będzie dużo nowości. Oczywiście, zgodnie z przewidywaniami, mowa tutaj głównie o samochodach elektrycznych. W najbliższych miesiącach cała gama marki ma być zelektryfikowana, a w drodze jest też całkowicie nowy model. Peugeot zapowiedział także kilka nowych technologii, które zobaczymy na pokładzie.

Jakie premiery Peugeot zaplanował na ten rok?

Przede wszystkim mowa tutaj o dwóch modelach - E-408 i E-5008. Ten pierwszy nie jest niespodzianką, gdyż zapowiadano go od dawna. Niestety, nie będzie też rewolucją. Peugeot E-408 dostanie połączenie silnika elektrycznego o mocy 156 KM z akumulatorem, który oferuje 54 kWh pojemności (51 kWh netto do wykorzystania).

Nie jest to więc model, który zapewni wielki zasięg i będzie komfortowy w trasie. Pewne jest za to jedno - idealnie wpisze się w strategię tej firmy.

Drugim samochodem, dużo ciekawszym technicznie, będzie E-5008. To oczywiście praktyczniejsza i pojemniejsza wersja nowego E-3008. Oznacza to, że znajdziemy tutaj dwa akumulatory do wyboru, oferujące 74 kWh i 98 kWh pojemności. Moc waha się w granicach 210-320 KM, przy czym mocniejszy wariant ma dwa silniki i napęd AWD.

Peugeot E-5008 wykorzysta cały potencjał platformy STLA Medium. Dostaniemy więc szybkie ładowanie i szereg innych przydatnych rozwiązań, które mają ułatwić uzyskanie większego zasięgu.

W przyszłości w modelu 5008 pojawi się też silnik spalinowy - 1.2 Turbo, z układem miękkiej hybrydy, oferujący 136 KM. Póki co nie mówi się o innych jednostkach napędowych.

Peugeot E-408

Co ciekawe Peugeot wspomina o elektrycznych wersjach wszystkich modeli. Co więc z 508?

Obstawiam tutaj raczej skrót myślowy, który odnosi się do wersji plug-in hybrid. Teoretycznie dopasowanie tego modelu do napędu elektrycznego jest możliwe, ale to oznaczałoby użycie napędu z modeli E-308/E-408 - a to mijałoby się z sensem.

Co ciekawe Francuzi nie zejdą poniżej "208-ki" w kwestii modeli

Oznacza to, że ta marka w ogóle nie bierze pod uwagę taniego elektryka. Jakby nie patrzeć ma to sens - w końcu Citroen i Opel przejmą tutaj "dowodzenie" w tej kwestii.

Nowością w Peugeotach będzie także implementacja ChatuGPT

To ewidentnie hit tego sezonu. Najpierw ChatGPT podbił internet, teraz wchodzi do świata motoryzacji. To rozwiązanie ma ułatwić możliwość "rozmawiania" z samochodem i przyspieszy dostęp do kluczowych informacji pozyskiwanych z sieci.