Peugeot 208 2024. Więcej "best" w bestsellerze. Zmiany miło zaskakują
Przez ostatnie dwa lata królował w klasyfikacji sprzedaży w Europie, a za sprawą liftingu z pewnością utrzyma ten tytuł. Peugeot 208 2024 oficjalnie ujrzał światło dzienne i miło zaskakuje odświeżoną stylistyką nadwozia.
Francuzi mogą być dumni z tego samochodu. Nie dość, że zgarnął tytuł europejskiego samochodu roku, to jeszcze regularnie znajduje się na szczycie klasyfikacji sprzedaży nowych aut na Starym Kontynencie. Wersja po liftingu ma wszystko, aby nie tylko utrzymać zainteresowanie klientów, ale także przyciągnąć nowych nabywców do salonów marki. Peugeot 208 2024 oficjalnie ujrzał światło dzienne. Zobaczcie jak się zmienił.
Peugeot 208 2024. Drobne zmiany, ale idealnie dobrane
Nie jest to rewolucyjny lifting - to można z czystym sumieniem. Styliści francuskiej marki skupili się na elementach, które można dyskretnie odświeżyć, nadając im jednocześnie nowego wyglądu. Największe zmiany zaszły oczywiście w pasie przednim.
Tutaj znajdziemy nowe światła LED do jazdy dziennej. Nie są to już pojedyncze "kły", które łączą się ze światłami mijania. Tym razem postawiono na trzy "paski", które wpasowano w otwór w zderzaku poniżej lamp. Delikatnie przeprojektowano też grill i cały zderzak, co odświeżyło wygląd małego Peugeota.
Z tyłu zmiany są jeszcze bardziej dyskretne, ale ciężko je przeoczyć. Przede wszystkim uwagę zwraca nowa sygnatura świetlna tylnych lamp, z poziomo ułożonymi pasami ledów. Tym samym bez problemu rozpoznacie odświeżony model, nie myląc go ze starszą wersją.
Peugeot odświeżył też gamę lakierów. Znajdziemy tutaj odcienie Agueda Yellow, Selenium Grey, Artense Grey, Perla Black, Banquise White, Elixir Red i Vertigo Blue. W wersji GT dostaniemy też lakierowane czarne obudowy błotników i czarny dach. Warto też zwrócić uwagę na nowe felgi w rozmiarze 16 i 17-cali.
We wnętrzu Peugeota 208 2024 zmieniono tylko detale
Poza nowymi tapicerkami (bardzo atrakcyjnymi), znajdziecie tutaj odświeżone cyfrowe wskaźniki i poprawione multimedia. Te ostatnie korzystają z nowszego oprogramowania i-Connect (i w topowej wersji i-Connect Advanced), a ekran może mieć rozmiar do 10 cali.
Oczywiście obsługa Apple CarPlay i Android Auto jest standardem. W wersji Allure i GT dostaniemy tutaj także 3 gniazda USB-C (także z tyłu) i mocniejszą ładowarkę indukcyjną.
Co Peugeot 208 2024 oferuje pod maską?
Tutaj zaszło kilka zmian, które zapowiadają nowości także w innych autach koncernu. Zacznijmy od wersji spalinowych.
Ofertę otwiera silnik 1.2 PureTech w klasycznym wydaniu bez doładowania, oferujący 75 KM. Połączono go z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Półkę wyżej stoi doładowana, 100-konna wersja tego silnika, spięta z 6-biegowym manualem.
Nowością jest silnik 1.2 PureTech z 48-woltową instalacją elektryczną i systemem miękkiej hybrydy. Tutaj znajdziemy wariant 100-konny (tak, są powielone) i 136-konny.
Ofertę zamyka Peugeot e-208 2024
Francuzi postawili tutaj na nowszą wersję napędu, wykorzystującą instalację 400V. Akumulator oferuje 54 kWh pojemności, a moc silnika elektrycznego to 156 KM. Zasięg na jednym ładowaniu to około 400 kilometrów.
Ładowanie nie powinno tutaj zawodzić. Standardowo dostajemy pokładową ładowarkę AC o mocy 7,4 kW, a w opcji jest mocniejsza 11 kW. Ładowanie DC może odbywać się z mocą do 100 kW.