Peugeot 308 kosztuje co najmniej 112 000 zł. Gdzie? We Francji
Dokładnie 24 800 euro - tyle kosztuje nowy Peugeot 308 na rynku francuskim. Czy to oznacza, że równie wysokie kwoty pojawią się w polskim cenniku?
Peugeot 308 trzeciej generacji wciąż nie ma polskiego cennika, ale wiemy ile trzeba za niego zapłacić we Francji. I nie są to kwoty, które napawają optymizmem - jest bowiem drogo. Ten kompaktowy samochód kosztuje tam blisko 25 000 euro w bazowej wersji Active Pack, a to dopiero początek przygody z francuskim cennikiem.
Peugeot 308 Active Pack 1.2 PureTech 110 KM za 24 800 euro
Wersja Active Pack, czyli bazowa, dostępna jest też z mocniejszymi silnikami. W wersji 130-konnej, z 6-biegowym manualem kosztuje 26 200 euro, a w przypadku automatycznej skrzyni dopłata wynosi 2 000 euro.
W niemal tej samej cenie dostaniemy diesla (130 KM) z manualną skrzynią (28 700 euro). Za automat tutaj również dopłacamy 2 000 euro.
Ofertę wersji Active Pack zamyka 180-konna hybryda plug-in, która kosztuje 36 800 euro. Jeśli mielibyśmy przeliczać cenę bezpośrednio, po kursie 4,52 euro (z dnia 14.06.2021), to uzyskalibyśmy wartość sięgającą 167 000 zł. Dużo!
A więc ile kosztuje GT Pack z najmocniejszym silnikiem?
Póki co rolę topowej odmiany pełni 225-konna hybryda plug-in. Jest ona dostępna w wersji GT i GT Pack. A to oznacza, że będzie drogo. Za odmianę "z niższej półki" zapłacić trzeba we Francji 43 300 euro (blisko 196 000 zł), zaś GT Pack wyceniono na 44 900 euro (około 203 000 zł).
Trzeba przyznać, że wyposażenie nie jest złe
Jak wygląda lista wyposażenia dla konkretnych wersji? Cóż, wersja Active Pack już całkiem miło zaskakuje. Auto co prawda dostaniemy na 16-calowych felgach, ale za to w kabinie znajdziemy ekran multimediów o przekątnej 10 cali, na pokładzie będzie komplet systemów bezpieczeństwa, bazowe światła LED, elektryka lusterek ze składaniem i wiele innych dodatków.
W wersji Allure dodatkowo dostajemy nowy ekran i-Toggle, czyli konfigurowane dotykowe przełączniki, nowe światła LED z przodu, 17-calowe alufelgi czy kamerę cofania.
Co ciekawe adaptacyjny tempomat i indukcyjna ładowarka pojawiają się dopiero w wersji Allure Pack.
Wersja GT dorzuca do tego wszystkiego felgi w rozmiarze 18 cali, lampy LED MATRIX, zegary 3D czy laminowane przednie szyby. W GT Pack jest już wszystko "pod korek" - czyli pojawiają się sportowe fotele AGR, kamera 360 stopni, podgrzewanie i masaż foteli i lepsze audio.
No dobrze, a jak Peugeot 308 wypada na tle 508-ki?
W Polsce Peugeot 508 kosztuje co najmniej 132 500 zł. We Francji z kolei aż 162 494 zł (w przeliczeniu z euro, 35 950 euro). Tym samym można przyjąć, że z ceny modelu 308 w Polsce "urwie się" około 30 000 zł. Oczywiście chodzi o cenę przeliczoną z europejskiej waluty. Kwota 82 000 zł zdaje się być jednak mało realna.
Obstawiam więc, że cennik w Polsce wystartuje z poziomu 88 000-90 000 zł za bazową odmianę Active, która może być u nas nieco skromniej wyposażona. Warto przypomnieć, że spokrewnione z Peugeotem 308 DS 4 wyceniono na 114 900 zł w bazowej wersji, co pozwala na stworzenie odpowiedniego "dystansu" pomiędzy tymi samochodami.
Spodziewam się, że cennik 308-ki poznamy lada moment. Wtedy też wszystko będzie jasne i dowiemy się, czy nasze estymacje pokrywają się z prawdą. Jedno jest jednak pewne - "tanio to już było" i na promocyjne kwoty nie ma co liczyć.