DS 4 z polskim cennikiem. Bastille, Rivoli, Trocadero? Co wybieracie?
Kompaktowy hatchback/crossover trafił do polskiej oferty. Cennik otwiera kwota 114 900 zł za DS 4 ze 130-konnym silnikiem.
Choć na "trójkę" Crossbacka upiornie narzekałem, a DS 7 Crossback ma mikroskopijny bagażnik, to doceniam submarkę DS za jej próby wejścia w premium w iście francuskim stylu. Od pięknych detali we wnętrzu, po linie wyposażenia, którym nadano oryginalne nazwy. Wróćmy jednak do naszego DS 4.
DS 4, a więc spróbuj się nie pogubić
Linie wyposażenia o ładnych nazwach to jedno, a kombinacje w ofercie to już inna bajka. Na początek w konfiguratorze musimy wybrać, jaki DS 4 nas interesuje. Zwykły, Cross (a czemu nie "Traverser"), albo może Performance Line.
Bazowy, czyli DS 4 Bastille (mam nadzieje, że nie będzie łatwo go zburzyć) z jednostką Puretech 130 kosztuje 114 900 zł. Performance Line jest droższy o 20 tys. zł. W tej cenie otrzymujemy 19-calowe felgi, wnętrze z alcantarą, sportowe akcenty na nadwoziu, inne fotele i również 130-konny silnik z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią.
Jeśli zależy nam na wersji "uterenowionej" Cross, to cennik rozpoczyna wersja Trocadero (czyli nie zupełnie bazowa) za 142 900 zł. Dodatkowo otrzymamy tu kilka "terenowych" acesoriów w stylu inaczej wystylizowanych zderzaków ze srebrnymi wstawkami, czarne relingi, a także asystenta zjazdu ze wzniesienia. Pojawi się także Advanced Traction Control, czyli inaczej nazwany system sterowania trybami jazdy, pomocny podczas zjazdu z asfaltu.
Gama silnikowa jest podobna - od 130-konnej benzyny do hybrydy o mocy 225 KM.
Puretech 130 AT8 | Puretech 180 AT8 | Puretech 225 AT8 | E-Tense 225 Hybrid | BlueHDI 130 AT8 | |
Performance Line | 134 900 zł | 144 900 zł | - | 177 900 zł | 141 900 zł |
Performance Line+ | 151 900 zł | 161 900 zł | 173 900 zł | 194 900 zł | 158 900 zł |
Cross Trocadero | 142 900 zł | 152 900 zł | - | 185 900 zł | 149 900 zł |
Cross Rivoli | 157 900 zł | 167 900 zł | 179 900 zł | 200 900 zł | 164 900 zł |
Standardowy DS 4 dostępny jest we wspomnianych, nawiązujących do dzielnic Paryża wersjach Bastille, Bastille+, Trocadero, Rivoli oraz na start w topowej wersji La Premiere. Lista wyposażenia tych ostatnich jest długa i składa się z dużej ilości eleganckich materiałów i wykończeń. Ale odmiany z niższych mają małe koła i dopiero w Bastille+ pojawiają się czujniki parkowania z tyłu. Tutaj mamy też mocno ograniczony wybór silników.
W Trocadero (Na Trocadero?) dostaniemy już wyświetlacz typu HUD, aktywny tempomat oraz rozbudowany system nawigacyjny DS Iris. Ale to wymaga wyłożenia minimum 139 900 zł.
Tak prezentuje się pełny cennik:
Puretech 130 AT8 | Puretech 180 AT8 | Puretech 225 AT8 | E-Tense 225 Hybrid | BlueHDI 130 AT8 | |
Bastille | 114 900 zł | - | - | - | - |
Bastille+ | 119 900 zł | - | - | - | 126 900 zł |
Trocadero | 139 900 zł | 149 900 zł | - | 182 900 zł | 146 900 zł |
Rivoli | 154 900 zł | 164 900 zł | 176 900 zł | 197 900 zł | 161 900 zł |
La Premiere | - | 190 900 zł | 202 900 zł | 223 900 zł | - |
Jak widać, DS mocno idzie w premium, również cenami. Mimo tego, jesteśmy ciekawi, jak prezentuje się najnowszy projekt marki.