Kły zamieni na pazury. Peugeot 308 szykuje się do liftingu. Wiemy jak się zmieni

Obecne wydanie tego modelu może i ma tylko dwa lata, ale już szykuje się do liftingu. Peugeot 308 zyska szereg zmian, które wpłyną na jego wygląd. Zobaczcie czego możemy się spodziewać.

Francuzi szybko wzięli się za odświeżanie swoich kluczowych modeli. Peugeoty 208 i 2008, a także 508 zyskały już nową twarz. Cel jest tutaj prosty - upodobnić te auta do nowego 3008, które właśnie weszło na rynek. Teraz śladem swoich braci pójdzie Peugeot 308, który szykuje się do pierwszego dużego liftingu.

Peugeot 308 - jak zmieni się po liftingu?

Nie spodziewajcie się rewolucji. Francuska marka skupia się na odświeżonej stylistyce, która jest wyróżnikiem nowych modeli. Przede wszystkim pożegnano tutaj pojedyncze "kły", które pojawiały się wszystkich modelach. Paradoksalnie te trafiły do DS-a. W rodzinie musi być równość.

Peugeoty dostały za to "pazury", czyli trzy ledy ustawione pionowo, ukryte w zderzaku. Trzeba przyznać, że w nowych modelach wygląda to dobrze, tak więc o wygląd 308-ki nie trzeba się martwić.

Nasi koledzy z motor.es przygotowali wizję odświeżonego modelu, łącząc elementy stylistyki z 508 i z nowego 3008. Efekt końcowy robi bardzo dobre wrażenie. Z tyłu zmiany będą dużo bardziej kosmetyczne i ograniczą się do sygnatury świetlnej lamp.

Wnętrze zyska tylko drobne poprawki. Tutaj możemy liczyć na nowe cyfrowe wskaźniki, a także na zmodyfikowane oprogramowanie multimediów. Podwójny ekran (z małym wyświetlaczem i-Toggle) pozostanie na swoim miejscu - debiutu zakrzywionego dużego wyświetlacza z nowego 3008 raczej się nie spodziewamy.

Peugeot 308 lifting Peugeot 308 lifting 2024

Pod maską "po staremu"

Gama jednostek napędowych nie jest mocną stroną tego modelu. Wybór ogranicza się tutaj do silnika 1.2 PureTech o mocy 130 KM, dwóch hybryd plug-in (180 i 225 KM), a także do diesla 1.5. Ten ostatni może jednak zniknąć z oferty. Z kolei wariant 1.2 zyska nową wersję, oferującą 136 KM. To miękka hybryda, w której silnik współpracuje z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.

Warto też wspomnieć o wersji elektrycznej Peugeota 308. Dopisek "e" przy nazwie modelu oznacza obecność akumulatora o pojemności 54 kWh i silnika oferującego 156 KM. Nie jest to wynik rzucający na kolana, a nasz test bliźniaczego Opla Astry Electric pokazał, że zasięg należy do mocno przeciętnych.

Kliknij tutaj, aby przeczytać test Opla Astry Electric

Niestety, tutaj na zmiany też nie ma co liczyć. Dopiero nowe konstrukcje bazujące na platformie STLA Medium otwierają szersze możliwości.

Premiera odświeżonego Peugeota 308 nastąpi w drugiej połowie przyszłego roku.