Peugeot e-408 to nowa jakość Stellantisu. Teraz może mieć ponad 200 KM
Do tej pory oryginalny crossover Peugeota nie miał wersji elektrycznej. No to już ma. Peugeot e-408 zaskakuje tym, że ma znacznie unowocześniony napęd.
"Czterystaósemka" na naszych drogach nie jest częstym widokiem. Oryginalna bryła robi wrażenie, ale na razie nie przekonuje klientów. Czy teraz to się zmieni? Na rynkach zachodnich może znaleźć się więcej chętnych na podniesionego hatchbacka. Oto bowiem pojawia się wersja elektryczna, czyli Peugeot e-408. Jest o tyle ciekawa, że ma nieco inny napęd niż reszta elektrycznych aut koncernu Stellantis.
Peugeot e-408 może mieć nawet 210 KM
To nowość Stellantisu, która być może trafi też do innych modeli marki.
Dotychczasowo najmocniejszym "elektrykiem" w Peugeocie mogła być jednostka o mocy 156 KM. Peugeot e-408 będzie posiadał aż 210 KM.
No, prawie. Tak naprawdę silnik w normalnych ustawieniach będzie miał "tylko" 170 KM. Dopiero po przestawieniu na Sport otrzymamy pełne parametry - 210 KM oraz 345 Nm. To i tak mniej niż topowa odmiana plug-in.
Marka nie chwali się osiągami nowej wersji, natomiast informuje o kolejnych nowościach. To akumulator o zwiększonej pojemności - 58,2 kWh netto. To nieduży wzrost względem poprzedników, ale zasięg ma wzrosnąć do 453 km według normy WLTP.
Peugeot e-408 nie zaskoczy też maksymalną mocą ładowania. Ta wynosi 120 kW i raczej nie należy do największych w segmencie. Francuzi podają, że naładowanie auta od 20 do 80% zajmie 30 minut.
Nowy model zachowuje jednak praktyczność wersji hybrydowej - ma taki sam bagażnik (471 l), nie stracą też pasażerowie.
Nie znajdziemy też wielu zmian, jeśli chodzi o stylistykę. To akurat może być plus. Wciąż dostajemy efektowne felgi, ciekawe lakiery oraz wygląd, który polaryzuje i nie zostawia obojętnym. W środku Peugeot e-408 będzie przekonywał bogatym wyposażeniem i dobrym wykończeniem. Tu również więc nic się nie zmieni względem aut spalinowych z "czwórką" z przodu nazwy. Obejmuje to m.in. 19-calowe felgi i światła LED Matrix w wersji GT. Dostępna też będzie nieco niższa odmiana Allure.
Niezależnie od wersji samochód będzie wyposażony w pompę ciepła, pojawi się też zmodyfikowana nawigacja ułatwiająca planowanie podróży wraz z ładowaniami. Z Peugeotem będzie można się skomunikować również poprzez aplikację.
Samochód już można zamawiać na przykład u naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech Peugeot e-408 kosztuje 46 600 Euro za wersję Allure i 50 210 Euro za GT. Po dopłatach.