Polestar 3 idzie w ślady EX90. Ma lepszy procesor i szybciej się ładuje

Nie tylko Volvo EX90 dostało pakiet poprawek. Jego kuzyn, Polestar 3, także otrzymał kluczowe nowości - w tym bardzo szybkie ładowanie.

Co jak co, ale Polestar 3, choć elektryczny, jest bez wątpienia jednym z ciekawszych wizualnie SUV-ów. Ma ciekawe proporcje, dynamiczną linię nadwozia, a teraz także sensowny napęd. Szwedzka marka wprowadziła tutaj szereg modyfikacji, które zwiększają atrakcyjność tego samochodu.

Przede wszystkim Polestar 3 w odświeżonej odsłonie na rok modelowy 2026 wprowadza kluczową zmianę techniczną. Elektryczny SUV przeszedł na nową 800-woltową architekturę, która pozwala na znacznie szybsze ładowanie w porównaniu z dotychczasowym systemem 400 V.

Polestar 3 2026 - bateria i moc ładowania

Dotychczasowa wersja oferowała akumulator o pojemności 111 kWh i maksymalną moc ładowania 250 kW. Obecnie wprowadzono dwie nowe baterie dostarczane przez CATL. Odmiana Rear Motor wyposażona została w akumulator o pojemności 92 kWh brutto, umożliwiający ładowanie z mocą do 310 kW.

Z kolei warianty Dual Motor oraz Performance korzystają z baterii 106 kWh i obsługują ładowanie z mocą sięgającą 350 kW. W praktyce oznacza to, że czas ładowania od 10 do 80 procent skrócił się do zaledwie 22 minut, co stanowi istotny krok naprzód względem wcześniejszych wersji.

Zmiany w konstrukcji akumulatorów wpłynęły także na deklarowany zasięg. Wersja Rear Motor oferuje teraz 604 kilometry zasięgu, czyli o 102 km mniej niż poprzednio. Dual Motor utrzymuje praktycznie taki sam wynik, wynoszący 635 kilometrów, notując jedynie symboliczny spadek o 1 km. Ciekawostką jest wariant Performance, który mimo sportowego charakteru zyskał dodatkowe 26 kilometrów zasięgu, osiągając 593 km w cyklu pomiarowym WLTP.

Polestar 3 2026

Jest też więcej mocy

Polestar 3 na rocznik modelowy 2026 wprowadza również nowe jednostki elektryczne. Odmiana Rear Motor rozwija 333 KM i 480 Nm, co pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.

Wariant Dual Motor zyskał aż 544 KM i 740 Nm, dzięki czemu przyspiesza w 4,7 sekundy. Najmocniejsza wersja Performance oferuje imponujące 680 KM i 870 Nm, a przyspieszenie do setki zajmuje jej jedynie 3,9 sekundy. D

odatkowo warianty dwusilnikowe otrzymały funkcję odłączania przedniego silnika, co poprawia efektywność energetyczną i pozwala kierowcy cieszyć się bardziej tylnonapędowym charakterem jazdy.

Jest tutaj także nowy procesor

Istotne zmiany pojawiły się również w zakresie obsługi systemów elektronicznych. Polestar 3 otrzymał nowy procesor Nvidia Drive AGX Orin, którego moc obliczeniowa wynosi aż 254 TOPS, wobec wcześniejszych 30 TOPS. Co ważne, producent zaoferuje darmową wymianę procesora także właścicielom starszych egzemplarzy, dzięki czemu cała gama modelowa pozostanie aktualna pod względem technologii wsparcia kierowcy.

Wprowadzono tutaj także garstkę zmian wizualnych i mechanicznych

Wersja Performance otrzymała w standardzie zawieszenie pneumatyczne, natomiast w odmianie Dual Motor jest ono dostępne jako opcja. W gamie pojawił się pakiet Climate obejmujący podgrzewanie kierownicy i tylnych siedzeń. Klienci mogą również zdecydować się na pakiet Prime, łączący wszystkie inne pakiety, a także na opcjonalny system audio Bowers & Wilkins z aktywną redukcją hałasu.

Polestar 3 2026

Od strony wizualnej uwagę zwraca nowy lakier Storm, który zastąpił odcień Thunder. Pojawiła się także delikatnie zmieniona grafika na drzwiach oraz zróżnicowane pasy bezpieczeństwa. Są one czarne w bazowych wersjach, z akcentem Swedish Gold w Dual Motor lub w całości złote w Performance. Co więcej, tapicerka MicroTech i elementy z odzyskanego aluminium weszły do standardowego wyposażenia.