Volvo EX90 teraz szybko się ładuje i ma nowy procesor. Są też wieści dla właścicieli takich samochodów
Szwedzi biją się w piersi i mówią wprost – skopaliśmy temat. Volvo EX90 przechodzi kluczowe zmiany, dzięki którym powinno wrócić na dobre tory.
To naprawdę mało udany samochód. Mój tydzień z Volvo EX90 był przepełniony irytacją i walką z elektroniką, która żyła własnym życiem. Teraz ten model ma zmienić się na lepsze. Szwedzi zmienili proces, który odpowiada za system multimedialny i elektronikę wspierającą kierowcę. Co więcej, w tym samochodzie debiutuje też instalacja 800V, która drastycznie przyspieszy ładowanie. A to jest coś, czego oczekuje się od takiego samochodu.
Volvo EX90 2026. Architektura 800V, nowy procesor Nvidia Drive AGX Orin. Zmiany docenią też osoby, które już mają ten samochód
Przede wszystkim Volvo, zgodnie z obietnicą, aktualizuje całą architekturę pojazdu. Instalacja 400V ustępuje miejsca 800V, która zadebiutowała w ES90 i będzie stosowana także w mniejszym EX60. Tym samym EX90 wchodzi wreszcie do ligi, w której powinno być od samego początku - czyli nowoczesnych samochodów wyznaczających standardy w segmencie.
Maksymalna moc ładowania sięgnie 300 kW (lub więcej), a to skróci czas ładowania. W trasie będzie to zmiana na plus. Procesor Nvidia Drive AGX Orin z kolei zapewnia znacznie większą moc obliczeniową, a to ma przełożyć na sprawniejsze działanie multimediów i systemów wspierających kierowcę.
To jednak tylko jedna strona medalu. Sam procesor nie zdziała wiele w momencie, w którym w oprogramowaniu jest dużo błędów. Szwedzka marka musi więc wykazać się, opracowując odpowiednie aktualizacje.
Najciekawszą informacją jest jednak to, że nowy procesor trafi do samochodów z rocznika 2025, także tych, które są już na drogach. Volvo zaprosi klientów do serwisów i w ramach gwarancji wymieni cały moduł sterujący. Szybkiego ładowania oczywiście nie zyskają, ale przynajmniej część zmian pojawi się na pokładzie.
Poprawiony system sterujący samochodem ma też odpowiadać za lepszą dystrybucję energii i wydajniejsze sterowanie chłodzeniem akumulatora.
Jest też kilka innych nowości na pokładzie
System awaryjnego hamowania rozpozna brak reakcji ze strony kierowcy i w razie braku reakcji z jego strony zatrzyma bezpiecznie samochód. Szklany dach zyskał z kolei aktywne przyciemniane za sprawą specjalnej folii, zmieniającej stopień zaciemnienia.


