Polestar 3. Nowy SUV zadebiutuje oficjalnie w październiku 2022 roku

W październiku tego roku zadebiutuje Polestar 3. To już oficjalne. Kolejny model szwedzkiej marki będzie dużym SUV-em i... przyszłością Volvo.

Marka Polestar w dość spokojny sposób zdaje się budować swoje portfolio. Koncern Geely, który jest jej właścicielem, zaczął od limitowanego coupe o świetnych parametrach. Następny był Model 2, który jednak dostępny jest na wybranych rynkach. W październiku dołączy Polestar 3 - duży SUV.

Firma chwali się, że w ciągu czterech miesięcy tego roku dostarczyła 13 600 aut, czyli dwa razy więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Trzeba wziąć oczywiście pod uwagę, że marka dostępna jest na zaledwie 23 rynkach na świecie. Mimo tego, to wciąż przeciętna ilość, biorąc pod uwagę konkurencję.

Nowy Polestar 3 może to zmienić. Będzie SUV-em, czy też crossoverem, a to najpopularniejszy obecnie segment na świecie. Przy okazji sprzedaż ma się rozwinąć na kolejne 7 rynków. Może i u nas doczekamy się oficjalnego przedstawicielstwa. Choć raczej jeszcze nie na tym etapie rozwoju marki.

Polestar 3 będzie miał coś z Volvo XC90

Oczywiście tego trzeciej generacji, które dopiero się pojawi. Oba modele są wspólnie rozwijane i pewnie znajdziemy wiele podobnych, albo takich samych elementów stylistycznych. Zresztą, z jednej, ujawnionej "zajawki" zdjęciowej można wywnioskować, że Polestar 3 będzie raczej podniesionym kombi niż SUV-em sensu stricte.

Polestar 3

Obydwa pojazdy mają być zbudowane na tej samej platformie. Jednak Polestar 3 będzie dostępny wyłącznie jako model pięciomiejscowy. Będzie bardziej sportowym, bardziej luksusowym i oczywiście droższym odpowiednikiem Volvo.

Mówi się o tym, że mają to być inne jednostki niż w przypadku Volvo. To dość ciekawy zabieg. Dostępne będą odmiany z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi, dedykowanymi Polestarowi. Ich dostępność będzie zależna od rynków. Np. w Austrii czy Norwegii liczą się samochody AWD i modele z jednym silnikiem będą niedostępne, lub stanowić będą ułamek sprzedaży

Kluczowym rynkiem będzie oczywiście USA i tam właśnie będzie budowany nowy SUV Polestara. Oprócz tego będzie powstawał w chińskich fabrykach koncernu. W obu tych krajach gros sprzedaży to będą modele jednosilnikowe.

Liczyć się jednak będzie styl i technologia. Na to będzie kłaść nacisk Polestar. Firma wiąże bardzo duże nadzieje z nowym modelem.