Polestar 3 staje się rzeczywistością. Na celownik bierze USA
Szwedzka marka, elektryczny SUV, produkcja w USA - Polestar 3 ma być najważniejszym autem tej marki, gotowym na podbój Ameryki Północnej.
Polestar do tej pory kroki stawiał dość nieśmiało. Model z numerem 1 był pokazem możliwości producenta. Potężna hybryda plug-in w połączeniu ze sportowym układem jezdnym stworzyła jeden z najciekawszych samochodów, bardzo ceniony przez topowych kierowców i dziennikarzy. Swojego zachwytu nie ukrywał Misha Charoudin, a Chris Harris dosłownie kilka tygodni temu pochwalił się swoim prywatnym egzemplarzem. Polestar 3.
Polestar 2 poszedł z kolei w innym kierunku. Jako konkurent Tesli Model 3 postawił na praktyczność, choć ubraną w ciekawe nadwozie. Był to także już w pełni elektryczny samochód. Podzespoły dzielone z Volvo XC40 Recharge sprawiły, że cena zeszła na rozsądny poziom, a dostępność stała się znacznie większa.
Teraz do akcji wkracza Polestar 3
Auto, które stanowi "być albo nie być" dla tej marki. Dlaczego? Cóż, SUV-y wciąż królują na rynku. Podniesione nadwozie jest niemal gwarancją sukcesu. Szwedzi idą więc za ciosem i stawiają na to, czego oczekują klienci marki.
Do tego Polestar 3 będzie kluczowy także ze względu na swój wygląd. To pierwszy model, który wprowadzi odświeżoną stylistykę nadwozia. Do tego będzie to całkowicie nowe konstrukcyjnie auto.
Bazą będzie nowa platforma, z której skorzysta także nadchodzące elektryczne XC90 (które może zmienić nazwę na Volvo Embla). Z tym modelem dzielona będzie także część elementów nadwozia i wnętrza. Polestar zyska jednak krótsze nadwozie i mniejszy rozstaw osi.
Auto produkowane w USA z myślą o USA
Kluczowa jest także lokalizacja produkcji. Szwedzka marka wybrała fabrykę w Karolinie Południowej, gdzie obecnie powstaje między innymi Volvo S60 na cały świat (w tym na Europę). SUV Polestara ma przede wszystkim podbić rynek amerykański, jednak docelowo dotrze też do Europy.
Co więcej, jego premiera to kwestia miesięcy. Samochód jest już gotowy, a jego zakamuflowane wydanie zostało oficjalnie zaprezentowane. Widać tutaj przód nawiązujący do pokazanego niedawno Polestara Percepta (który stanie się modelem 5 w gamie marki) oraz do Volvo Recharge Concept.
Taka koncepcja frontu będzie powielana w kolejnych autach marki. Warto też zwrócić uwagę na dość zgrabną linię boczną. Tył natomiast pozostaje tajemnicą.