Polska premiera Volvo XC40 [NA ŻYWO]
Oficjalna premiera miała miejsce zaledwie kilkanaście dni temu w Mediolanie. Dziś Volvo XC40 oficjalnie debiutuje w Polsce.
Żoliborskie Studio Tęcza na kilka godzin zamieniło się w “małą Szwecję” - Volvo zadbało, aby premierze ich nowego modelu towarzyszyła odpowiednia oprawa. Nic w tym dziwnego - XC40, jako crossover, celować będzie w znacznie młodszą klientelę, mocno powiązaną z wielkomiejskim stylem życia. To właśnie do ich gustu dopasowano najmniejszy model z rodziny XC. Od swoich większych braci odróżnia się nie tylko masą designerskich, stworzonych specjalnie dla tego auta elementów, ale także nowymi jednostkami napędowymi.
Muszę przyznać, że na żywo XC40 robi jeszcze lepsze wrażenie niż na zdjęciach - jest nieco agresywniej narysowane, zaś przesunięta na tylny zderzak tablica rejestracyjna od razu odróżnia je od większych modeli. We wnętrzu jest niby podobnie, ale jednak zupełnie inaczej. Znajdziemy tutaj nową kierownicę (bardziej… kanciastą), nowy lewarek automatycznej skrzyni biegów oraz masę smaczków stylistycznych, dzięki którym XC40 przypadnie do gustu właśnie młodszym osobom.
Oczywiście jak na Szwedów przystało zachowano tutaj prostotę oraz maksymalną dbałość o każdy detal. Boczki przykładowo przyozdobiono ciekawymi listwami, dodającymi im unikalnego charakteru. Fotele jak i niektóre elementy pokryte tapicerką zostały połączone wyrazistymi przeszyciami. O odpowiednią atmosferę w kabinie zadba oświetlenie ambiente. Podkreśla ono także ciekawe zestawienie kolorystyczne na drzwiach, gdzie połączono miękką wykładzinę z plastikami i eko-skórą.
Z większych modeli zapożyczono niemal bez zmian zestaw cyfrowych zegarów oraz system inforozrywki. Pomimo w pełni dotykowej obsługi jest to jeden z najlepszych układów na rynku - prosty w obsłudze i wyjątkowo przejrzysty.
Produkcja Volvo XC40 wystartuje już w listopadzie. Dealerzy przyjmują już zamówienia na ten model, lecz pierwsze egzemplarze pojawią się dopiero w styczniu 2018. Cennik otwiera kwota 127 200 zł za podstawową wersję XC40 z silnikiem T3.
SILNIK/WERSJA | XC40 | Momentum | Inscription | R Design |
---|---|---|---|---|
T3 FWD MAN6 | 127 200 zł | 137 200 zł | 150 700 zł | 150 700 zł |
T4 FWD AUT8 | 151 400 zł | 161 400 zł | 174 900 zł | 174 900 zł |
T4 AWD AUT8 | 160 400 zł | 170 400 zł | 183 900 zł | 183 900 zł |
T5 AWD AUT8 | - | 185 400 zł | 198 900 zł | 198 900 zł |
D3 FWD MAN6 | 143 200 zł | 153 200 zł | 166 700 zł | 166 700 zł |
D3 FWD AUT8 | 151 900 zł | 161 900 zł | 175 400 zł | 175 400 zł |
D3 AWD MAN6 | 152 200 zł | 162 200 zł | 175 700 zł | 175 700 zł |
D3 AWD AUT8 | 160 900 zł | 170 900 zł | 184 400 zł | 184 400 zł |
D4 AWD AUT8 | 170 950 zł | 180 950 zł | 194 450 zł | 194 450 zł |
W XC40 zadebiutuje także ciekawy system, umożliwiający najbliższym uruchomienie auta bez posiadania kluczyka - wystarczy jedynie odpowiedni kod wysłany przez aplikację sparowaną z autem.
Volvo XC40 jest także pierwszym modelem, który będzie dostępny w usłudze Care by Volvo, którą w skrócie można nazwać abonamentem. Umowa podpisywana jest na 24 miesiące (z limitem 20 000 km rocznie), zaś po jej upływie można zrezygnować z auta lub przesiąść się do nowego modelu. Nie ma tutaj opłaty wstępnej czy też kwoty wykupu. W ramach usługi Care by Volvo można zamówić również mycie auta czy też tankowanie (w obrębie 50 km od najbliższego salonu), lub dostarczenie zakupów do bagażnika samochodu. Na dłuższe wyjazdy można też (bez dodatkowych opłat) wypożyczyć od Volvo model XC60 lub V90.
Największą wadą usługi Care by Volvo jest wysoka rata miesięczna - startująca z poziomu 2399 zł netto za miesiąc, aż po 2799 zł za topową wersję R-Design First Edition.