Porsche 911 Carrera T powstała dla 1% klientów. I to jest absolutnie wspaniałe
Porsche 911 Carrera T to samochód dla procenta klientów. Mimo to powstał - bo w końcu mówimy o marce, która ceni sobie purystów. Tu dostają kwintesencję klasycznej motoryzacji z nowoczesnym twistem.
- Porsche 911 Carrera T jest dostępne wyłącznie z manualną skrzynią biegów
- Po raz pierwszy do oferty dołączył kabriolet
- Wersja T przeszła lekką dietę
Purści, cieszcie się. Choć jest Was niewielu, to marka z Zuffenhausen o Was dba - i to jak. Porsche 911 Carrera T 2025 to samochód dla najbardziej wymagających klientów. Jest lżejsze, zwinniejsze i dostępne wyłącznie z manualną skrzynią biegów. To jego najwspanialsza cecha.
Porsche 911 Carrera T 2025. Lżej, surowo, analogowo
Tak w skrócie można opisać ten samochód. Niemcy postawili na sprawdzony przepis. Przede wszystkim Carrerę odchudzono o 42 kilogramy, stosując cieńsze szyby i mniej materiałów wygłuszających.
Sercem tego samochodu jest 3-litrowy sześciocylindrowy bokser, który generuje 394 KM. Mocy nie ma więc "zbyt dużo", ale jest tutaj podawana w bardzo analogowej formie. Z oferty wersji T znika wersja PDK. Teraz jedyną dostępną skrzynią jest 6-biegowy manual.
Porsche bardzo się tym chwali, gdyż na wielu detalach pojawił się napis MT (Manual Transmission), a na tylnych szybach znalazły się unikalne naklejki. Do tego wnętrze zyskało ciekawe wykończenie z niebieskimi detalami w kolorze Gentian Blue i z tapicerką w kratę z tkaniny Race-Tex. Nowością jest też niebieski ring obrotomierza. Lewarek skrzyni biegów wykończono gałką z drewna orzechowego, co jest nawiązaniem do historii marki, w tym do wyścigowego modelu 917 i do kultowej Carrery GT.
Każde 911 Carrera T fabrycznie ma nieco inaczej zestrojone zawieszenie i skrętną tylną oś. Z przodu znalazły się 20-calowe felgi, zaś w tylnych nadkolach kryją się koła o cal większe. Opony mają rozmiar 245/35 ZR20 z przodu i 305/30 ZR21 z tyłu.
Nowością w gamie Carrery T jest wariant Cabrio. Teraz fani głośniejszej i "manualnej" jazdy będą mogli cieszyć się też promieniami słońca na twarzy.
Choć Porsche 911 Carrera T 2025 jest samochodem dla purystów, to nie jest jednak bardzo drogim wariantem
Wręcz przeciwnie, tutaj cena jest zaskakująco przyjazna. W końcu mówimy o modelu bazującym na podstawowej wersji. Nowe 911 Carrera T jest już dostępne w ofercie marki w Polsce. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł, a 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 776 tys. zł.