Porsche 911 GT2 RS z rekordem Nurburgringu. Ale nie seryjne
Rekordowy przejazd po kultowym torze zrobiło Porsche 911 GT2 RS od Manthey Performance. Ale dlaczego chwali się tym Porsche, a nie Manthey? Już wyjaśniamy.
Dotychczasowy rekord należał do Mercedesa-AMG GT Black Series i wynosił 6:43.616. Porsche 911 GT2 RS od Manthey Performance przejechało Ring w 6:43.30, ale... na dłużej o 200 metrów trasie. Czyli jakby nie liczyć, jest lepiej. Mercedes przejechał swoje okrążenie o długości 20,6 km, tymczasem Porsche wybrało dłuższy wariant, wynoszący 20,8 km. Na odcinku, na którym Black Series zrobił swój rekord, GT2 od Manthey Performance "wykręciło" czas 6:38.835, a więc o pięć sekund lepszy. Na następnego rekordzistę będziemy musieli pewnie poczekać.
911 GT2 RS z dodatkami Manthey Performance
A może Porsche? Tak naprawdę rekordem chwali się firma z Zuffenhausen, choć samochód przygotował jeden z tunerów. Jest jednak jedno "ale". Pakiet poprawiający możliwości 911 GT2 RS jest dostępny w salonach Porsche w ramach akcesoriów Porsche Tequipment.
Powiedzmy sobie szczerze, tak naprawdę 911 GT2 RS samo w sobie jest świetnym samochodem, który nadaje się na tor. 3,8-litrowy silnik bokser ma 700 KM i 750 Nm, napęd na tylną oś i siedmiobiegową przekładnię PDK. Ma też pakiet Weissach, ze zmienionym zawieszeniem, elementami z włókna węglowego (m. in. dachem), tytanową klatką i magnezowymi felgami. To dla takiej wersji Manthey przygotował swoje modyfikacje.
Pakiet Porsche Tequipment od Manthey Performance głównie opiera się na zmianach w zawieszeniu oraz aerodynamice. Tuner dołożył karbonową płytę pod podwoziem, nowe wloty i przewody dla powietrza w błotnikach, zmieniony tylny spoiler i dyfuzor, a także nakładki na tylne koła, które dodatkowo poprawiają przepływ powietrza i docisk.
Jeśli chodzi o mechanikę, to zmieniono gwintowane zawieszenie z trzema ustawieniami twardości z przodu oraz czterema z tyłu. Dla układu ceramicznych hamulców Porsche Ceramic Composite Brake dołożono nowe klocki hamulcowe.
Dzięki tym modyfikacjom, samochód przejeżdża Pętlę Północną niemal 5 sekund szybciej niż nowe GT3 RS.
Z racji oferowania pakietu modyfikacji w salonach Porsche, zmodyfikowane 911 GT2 RS objęte jest normalną gwarancją producenta. O ile mieszkacie w Europie, możecie więc spokojnie udać się więc do dealera i zamówić nowy zestaw gadżetów.