Porsche 911 GT3 RS rządzi na "Zielonym Piekle". Czas robi wrażenie

Jaka jest różnica między Porsche 911 GT3 RS, a Porsche 911 GT3? Ponad 10 sekund! Dokładnie tyle różni czasy przejazdu na Nurburgringu.

Porsche ma kolejny rekord. Oczywiście, możemy się nabijać, że każdy samochód można nazwać rekordowym, ale Porsche 911 GT3 RS zrobiło genialną robotę, zostając najszybszym wolnossącym samochodem na Pętli Północnej (tradycyjny odcinek Nurburgringu o długości 20,8 km).

Porsche 911 GT3 RS - 6:49.328

Czas poniżej 6:50 to już naprawdę wynik godny pozazdroszczenia. Porsche ze swoim świetnym silnikiem oraz zaawansowaną aerodynamiką, mocno zbliżyło się do rekordów "całkowitych". Jest zaledwie o sekundę wolniejsze od Mercedesa-AMG GT Black Series (6:48.05) i tylko sześć sekund za Porsche 911 GT2 RS od Manthey Racing. A to najszybszy produkcyjny samochód na Ringu. I znacznie mocniejszy od Porsche 911 GT3 RS.

Za kierownicą rekordowego GT3 RS usiadł Jörg Bergmeister, a on umie wycisnąć z samochodu wszystko co fabryka dała. A dała tego sporo.

Czterolitrowy silnik osiąga 525 KM przy 8500 obr./min i 465 Nm przy 6300 obr./min. Tylna oś napędzana jest przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną. Do tego dużo włókna węglowego, zwłaszcza w opcjonalnym pakiecie Weissach. A taki jest na pokładzie testowanego samochodu. Podobnie jak klejące się do asfaltu opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Porsche 911 GT3 RS

Kluczem jest oczywiście aerodynamika, nie sama moc. A w GT3 RS samo nadwozie generuje 409 kg docisku przy 200 km/h. Razem z elektrycznie sterowanym, gigantycznym skrzydłem z tyłu, przy 285 km/h do asfaltu dociska nas 860 kg. Według Bergmeistera, mogło być nawet nieco lepiej, bo silny wiatr spowodował, że samochód stracił nieco docisku.

"W szybkich sekcjach Porsche 911 GT3 RS gra w swojej własnej lidze. Jest na poziomie zarezerwowanym dla topowych aut wyścigowych. Ustawia też nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie" - mówi Jörg, i trudno mu nie wierzyć.

Biorąc pod uwagę genialny czas, jaki zrobiło Porsche, i porównując go z innymi, trzeba wziąć jeszcze jedną rzecz pod uwagę. Od pewnego czasu do "oficjalnych" czasów używana jest nieco (o 200 metrów) dłuższa nitka toru, doposażona w dodatkową prostą. Na przykład Porsche 918 Spyder, topowy produkt z Zuffenhausen, przejechało przez Nordschleife w 6:57, i to po nieco krótszej nitce.

Drogie Porsche! Gratulujemy wyczynu!