Z nimi można bez końca. Ten restomod Porsche 911 robi świetne wrażenie
Moda na restomody ma się doskonale, a wśród nich wciąż króluje Porsche 911. Theon Design stworzyło swoją interpretację generacji 964, która nie tylko teraz świetnie wygląda, ale jest także lżejsza i szybsza.
Porsche 911 964 to idealny samochód do modyfikacji. Szereg firm tworzy na bazie tej generacji ciekawe restomody. Kluczem do sukcesu jest tutaj wygląd, który łatwo zmodyfikować w taki sposób, aby 964 wyglądało jak starszy model. Do tego potencjał drzemiący w konstrukcji jest naprawdę ogromny, co wykorzystują kolejne manufaktury.
Theon Design, czyli mała brytyjska firma, stworzyła własną interpretację tego samochodu. Ta łączy cechy, które wyróżniają Singery, z lekkością i większą uniwersalnością.
Porsche 911 964 od Theon Design jest lekkie i bardzo szybkie
Przede wszystkim Brytyjczycy skupili się na diecie - i podeszli do tego w profesjonalny sposób. Panele nadwozia wykonano z włókna węglowego, tak aby maksymalnie obniżyć masę samochodu.
Na tym jednak się nie skończyło, gdyż w zawieszeniu zastosowano lżejsze, ale bardzo wytrzymałe materiały. Ciekawostką jest też wspomaganie układu kierowniczego, które z hydraulicznego przebudowano na elektryczne. To pozwoliło na zrzucenie kolejnych kilogramów.
Efekt? 1152 kg masy, przy zatankowanym aucie z płynami. To brzmi całkiem nieźle, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy fakt, że gdzieś w ogonie auta drzemie 4-litrowy bokser oferujący 400 KM.
Jednostkę zbudowano w oparciu o połączenie podzespołów z wielu innych silników, w tym z 911 997 GT3, z autorskimi pomysłami Theon. W efekcie przepustnica sterowana jest systemem drive-by-wire, a specjalnie opracowane podwójne dwumasowe koło zamachowe dba o balans silnika.
400 KM (przy 7 500 obr./min.) i 427 Nm (przy 6250 obr./min.) generowanych przez wolnossącą jednostkę to coś, co budzi wiele emocji. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Ta jest prawdziwym unikatem, gdyż pochodzi z Porsche 911 993RS. Na rynek trafiły tylko 1104 takie skrzynie.
Wydech pokryty ceramiką z kolei posiada elektrycznie sterowane klapki, którymi można go odpowiednio "podkręcić" lub przyciszyć, w zależności od potrzeb.
Ciekawostką jest też zawieszenie TracTive Active Controlled Electronics, które posiada elektronicznie sterowane amortyzatory. Te posiadają także funkcję "nose lift", która ułatwia pokonywanie progów zwalniających.
To w pełni ręczna robota - i widać to na każdym kroku
Wnętrze obszyto piękną brązową skórą z dbałością o każdy detal. Zmodyfikowana konsola centralna i boczki łączą ten materiał z elegancką tkaniną. Nie zabrakło tutaj także nagłośnienia (opracowanego na bazie sprzętu firmy Focal) oraz łączności ze smartfonem.