Z nimi można bez końca. Ten restomod Porsche 911 robi świetne wrażenie

Moda na restomody ma się doskonale, a wśród nich wciąż króluje Porsche 911. Theon Design stworzyło swoją interpretację generacji 964, która nie tylko teraz świetnie wygląda, ale jest także lżejsza i szybsza.

Porsche 911 964 to idealny samochód do modyfikacji. Szereg firm tworzy na bazie tej generacji ciekawe restomody. Kluczem do sukcesu jest tutaj wygląd, który łatwo zmodyfikować w taki sposób, aby 964 wyglądało jak starszy model. Do tego potencjał drzemiący w konstrukcji jest naprawdę ogromny, co wykorzystują kolejne manufaktury.

Theon Design, czyli mała brytyjska firma, stworzyła własną interpretację tego samochodu. Ta łączy cechy, które wyróżniają Singery, z lekkością i większą uniwersalnością.

Porsche 911 964 od Theon Design jest lekkie i bardzo szybkie

Przede wszystkim Brytyjczycy skupili się na diecie - i podeszli do tego w profesjonalny sposób. Panele nadwozia wykonano z włókna węglowego, tak aby maksymalnie obniżyć masę samochodu.

Na tym jednak się nie skończyło, gdyż w zawieszeniu zastosowano lżejsze, ale bardzo wytrzymałe materiały. Ciekawostką jest też wspomaganie układu kierowniczego, które z hydraulicznego przebudowano na elektryczne. To pozwoliło na zrzucenie kolejnych kilogramów.

Efekt? 1152 kg masy, przy zatankowanym aucie z płynami. To brzmi całkiem nieźle, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy fakt, że gdzieś w ogonie auta drzemie 4-litrowy bokser oferujący 400 KM.

Porsche 911 Theon Design

Jednostkę zbudowano w oparciu o połączenie podzespołów z wielu innych silników, w tym z 911 997 GT3, z autorskimi pomysłami Theon. W efekcie przepustnica sterowana jest systemem drive-by-wire, a specjalnie opracowane podwójne dwumasowe koło zamachowe dba o balans silnika.

400 KM (przy 7 500 obr./min.) i 427 Nm (przy 6250 obr./min.) generowanych przez wolnossącą jednostkę to coś, co budzi wiele emocji. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Ta jest prawdziwym unikatem, gdyż pochodzi z Porsche 911 993RS. Na rynek trafiły tylko 1104 takie skrzynie.

Wydech pokryty ceramiką z kolei posiada elektrycznie sterowane klapki, którymi można go odpowiednio "podkręcić" lub przyciszyć, w zależności od potrzeb.

Porsche 911 Theon Design

Ciekawostką jest też zawieszenie TracTive Active Controlled Electronics, które posiada elektronicznie sterowane amortyzatory. Te posiadają także funkcję "nose lift", która ułatwia pokonywanie progów zwalniających.

To w pełni ręczna robota - i widać to na każdym kroku

Wnętrze obszyto piękną brązową skórą z dbałością o każdy detal. Zmodyfikowana konsola centralna i boczki łączą ten materiał z elegancką tkaniną. Nie zabrakło tutaj także nagłośnienia (opracowanego na bazie sprzętu firmy Focal) oraz łączności ze smartfonem.