Porsche 911 Turbo S Exclusive - Złoty unikat
Producent z Zuffenhausen zaprezentował wzmocnione o 27 KM Porsche 911 Turbo S. Auto ze specjalnej serii Exclusive generuje aż 607 KM, ale to nie moc decyduje o unikatowym charakterze nowej odmiany "911". Przed Wami niemieckie arcydzieło na kołach.
Porsche obsypało swój legendarny model 911 złotem. Uczyniło to z okazji zmiany nazwy działu specjalizującego się w luksusowych odmianach Exclusive oferujących klientowi "coś" więcej, niż standardowe wersje. Zmiana polega na dodaniu członu Manufaktur do istniejącej nazwy Porsche Exclusive. Nie wydaje się ona istotna, ale każda okazja jest dobra do wypuszczenia kolejnej limitowanej edycji "911". Samochód w tej wersji opuści fabrykę tylko w 500 egzemplarzach.
Producent mówi dumnie o swoim nowym dziecku, że to najmocniejsze i najbardziej unikatowe Porsche 911 Turbo S w historii. Na jego wyjątkowy charakter składają się głównie nowe elementy w stylistyce zewnętrznej i wewnętrznej auta, ale Porsche nie byłoby sobą, gdyby nie poświęciło chwili uwagi także 3,8-litrowej jednostce napędowej. Efektem jest przyrost mocy, która przekroczyła teraz granicę 600 KM. Dodatkowe 27 KM sprawiło, że 911 Turbo S Exclusive legitymuje się aż 607 KM. Mimo to nie zmieniły się osiągi samochodu, które dalej zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 s, a prędkość maksymalna to wciąż "tylko" 330 km/h.
Auto trzymają w ryzach ceramiczne hamulce, skrętna oś tylna, system aktywnych stabilizatorów PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Nie trzeba mówić, że Porsche 911 Turbo S Exclusive wyposażono także w pakiet Sport Chrono z funkcją Launch Control i stoperem montowanym na desce rozdzielczej oraz układ PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronicznie kontrolujący siłę tłumienia.
Porsche 911 Turbo S Exclusive to jednak nie tylko zmiany mechaniczne. Samochód w tej wersji pokrywa złoty lakier Golden Yellow Metallic, poprzecinany ciemnymi pasami o fakturze włókna węglowego. Turbo S Exclusive wyposażono standardowo w pakiet aerodynamiczny Turbo Aerokit, a wchodzące w jego skład lotki, spojlery i progi wykonano w znacznej mierze z włókna węglowego. Z tyłu zamontowano czarny układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Całość wieńczą tradycyjne już dla Turbo S 20-calowe obręcze z centralną śrubą, które zostały polakierowane przy użyciu technologii laserowej.
W kabinie pojazdu pojawia się ten sam zestaw kolorów, a więc wspomniane odcienie złotego i szarość włókna węglowego. Uwagę zwracają sportowe fotele pokryte skórzaną tapicerką z dwoma żółtymi pasami i przeszyciami w tym samym kolorze. Żółta nić znalazła się także na desce rozdzielczej, boczkach drzwi i na kierownicy. Wiele elementów wnętrza wykonano z włókna węglowego, a w kilku miejscach pojawiła się nawet alcantara.
Porsche 911 Turbo S należące do limitowanej serii Exclusive wyceniono w Polsce dokładnie na 1 285 200 zł z VAT. Jeśli jednak chcielibyście dorzucić trochę do tej kwoty, to Porsche przygotowało dla Was akcesoria takie jak zestaw skórzanych toreb podróżnych czy zegarek dopasowany do tej wersji samochodu. Każde Porsche 911 Turbo S Exclusive opuści przyfabryczną manufakturę realizującą specjalne życzenia klientów.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=1CdVBt7Hn-8[/embedyt]