Porsche Cayenne Turbo GT ma 640 KM i tytuł najszybszego SUV-a na Ringu

Porsche Cayenne Turbo GT dołącza do oferty marki. Oferuje 640 KM bez wspomagania elektryką i wciąga grillem wiele supersportowych aut.

Czasami mam wrażenie, że w Porsche drzemią wręcz nieskończone pokłady pomysłowości. Czy da się wycisnąć jeszcze więcej z potencjalnie najlepiej jeżdżącego SUV-a na rynku? Owszem. Oto Porsche Cayenne Turbo GT, czyli 640 KM w sportowym opakowaniu. Możliwości tego auta poświadcza czas wykręcony na Nurburgringu.

Porsche Cayenne Turbo GT pokonało Zielone Piekło w 7:38,9 minuty

To najlepszy w historii czas w kategorii SUV-ów, zrzucający z piedestału Alfę Romeo Stelvio Quadrifoglio i Range Rovera Sport SVR. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, bo Cayenne Turbo GT ma się czym pochwalić.

Porsche Cayenne Turbo GT

4-litrowe V8 podkręcono tutaj do 640 KM bez użycia wsparcia elektryki. To dość ciekawe zagranie jak na 2021 rok, bardzo nas cieszące oczywiście. Aby uzyskać taką moc gruntownie zmodyfikowano silnik, stawiając na nowe panewki, tłoki, wał korbowy, korbowody, czy łańcuch rozrządu. Ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S także zyskała nowe oprogramowanie, dzięki któremu lepiej radzi sobie z ogromnym, bo liczącym aż 850 Nm momentem obrotowym.

Taka moc sprawia, że Cayenne Turbo GT rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a licznik zamyka wartość 300 km/h.

Kluczowe są też właściwości jezdne

To dzięki nim Porsche Cayenne Turbo GT było w stanie wykręcić tak dobry czas na Ringu. Obniżone o 17 mm auto zyskało sztywniejsze o 15% zawieszenie pneumatyczne, a nowe amortyzatory PASM i zmodyfikowany układ kierowniczy pozwalają na lepszą kontrolę nad autem. Kluczowe jest tutaj także wektorowanie momentu obrotowego, co wpływa na trakcję i stabilność w zakrętach. Koła ustawiono też w większym negatywie, a standardowe 22-calowe felgi obuto w opony Pirelli P Zero Corsa. Warto wspomnieć, że ceramiczne tarcze hamulcowe są tutaj standardowym elementem wyposażenia.

Design dyskretnie podkreśla charakter auta

Dach z włókna węglowego, masywna lotka na tylną szybą i o 25 mm większy wysuwany spoiler dodają sportowego sznytu i wpływają oczywiście na siłę docisku nadwozia. Charakterystycznym elementem jest tutaj także tylny zderzak, w którym końcówki wydechu ulokowano centralnie i otoczono je masywnym dyfuzorem.

Porsche Cayenne Turbo GT

W kabinie znajdziemy zaś alcantarę i skórę oraz ciekawe zestawienie kolorystyczne czerni i złota. To wyróżnik tej wersji, ułatwiający rozpoznanie topowego modelu.

W Polsce Porsche Cayenne Turbo GT kosztuje co najmniej 963 000 zł

Przekroczenie "bańki" będzie więc dziecinnie proste, aczkolwiek nie jest to wada tego auta - chętnych i tak nie zabraknie, co bardzo nas cieszy.