Porsche Taycan Cross Turismo lubi zabawy na szutrach, i tak, jest wyższe

Porsche Taycan Cross Turismo ma większy prześwit, tryb GRAVEL i wygląda bojowo. A przy okazji oferuje też większy bagażnik i wiele innych udogodnień.

Ktokolwiek wpadł na pomysł, aby ze sportowego Taycana zrobić sportowe kombi ze zwiększonym prześwitem, powinien dostać awans i podwyżkę. Pomysł teoretycznie szalony w praktyce okazuje się być strzałem w dziesiątkę. Oto Porsche Taycan Cross Turismo.

Porsche Taycan Cross Turismo - co chcemy o nim wiedzieć?

Na przykład to, że faktycznie ma zwiększony prześwit. Standardowo jest to 20 dodatkowych milimetrów względem typowego Taycana. Jeśli jednak dokupicie pakiet OFF-ROAD, to dostaniecie 10 bonusowych milimetrów. A trzy centymetry faktycznie potrafią zrobić różnicę, zwłaszcza na dziurawych drogach.

Porsche Taycan Cross Turismo

Do tego wszystkiego dorzucono tryb GRAVEL. Zmienia on pracę całego napędu, dzięki czemu zachowanie na luźnych nawierzchniach ma być znacznie pewniejsze. Porsche jednocześnie zaznacza, że zabawy w głębokim błocie lub jazda po kamieniach nie są najlepszym pomysłem.

Standardem w tym aucie jest też pneumatyka. W nadkolach znajdziecie z kolei 20 lub 21-calowe koła. Co ciekawe jeden z nowych wzorów zadziwiająco przypomina ten z Lamborghini. Zgadzacie się?

Poza tym dostajemy tutaj bojową stylistykę. Ciemne osłony nadkoli i czarno-srebrne panele w zderzakach ujawniają unikalny charakter tego samochodu. Takich bajerów w zwykłym Taycanie nie dostaniecie.

Porsche Taycan Cross Turismo - od wersji 4, aż po Turbo

Napęd na cztery koła jest tutaj standardem. Tym samym jest to największa różnica względem bazowego Taycana. W bazowej wersji 4 dostajemy 380 KM (lub 470 przy wykorzystaniu Launch Control, ale wtedy tylko "na chwilkę"), co przekłada się na sprint do setki w 5,1 sekundy i 219 km/h prędkości maksymalnej.

Porsche Taycan Cross Turismo

Półkę wyżej stoi wersja 4S, która standardowo dostaje też większą baterię w ramach pakietu Performance Battery Plus. Moc? 490 KM. Setka w 2,8 sekundy i 250 km/h robią wrażenie - w końcu mówimy o "praktyczniejszym" kombi!

A to nie koniec, gdyż ofertę zamyka wariant Turbo i Turbo S, oferujące 625 KM. Tutaj jednak szczegółowych danych jeszcze nie ma. Spodziewajcie się jednak możliwości porównywalnych ze standardowym Taycanem w takim wydaniu.

Sprzedaż już rusza!

Ceny? Bardzo proszę! Porsche Taycan 4 Cross Turismo kosztuje co najmniej 436 tysięcy złotych. Wersji Taycan 4S Cross Turismo startuje od 486 tys. zł. Porsche Taycan Turbo Cross Turismo to wydatek rzędu 668 tys. zł, a za wersję Taycan Turbo S Cross Turismo zapłacimy 810 tys. zł.