Porsche wypuściło właśnie nową konsolę do gier. Nazywa się Macan i ma cztery koła

Proszę Państwa, Porsche Macan jest teraz niczym Playstation i Xbox. Możecie je nazywać mobilną konsolą.

Porsche Macan ma trudną rolę. Jest elektrykiem i zastąpiło najpopularniejszy samochód marki z Zuffenhausen. Jak dobrze wiemy osiągnięcie identycznych wyników sprzedaży jest niemal niemożliwe. Mimo to nowy SUV sprzedaje się nienajgorzej - i ciągle zyskuje kolejne poprawki. Na przykład teraz na pokładzie debiutuje kilka nowych rozwiązań, a inne dopracowano. W centrum uwagi znalazła się nowa forma rozrywki w postaci AirConsole Gaming, ale obok niej pojawiły się także praktyczne innowacje, od cyfrowego kluczyka po zaawansowane systemy wspomagania parkowania.

Tak, Porsche Macan to teraz konsola do gier. Zapamiętajcie tę nazwę: AirConsole Gaming

Najdziwniejszą i ciekawą nowością w Macanie Electric jest integracja platformy AirConsole Gaming. To rozwiązanie pozwala uruchamiać gry wprost z poziomu centralnego ekranu multimedialnego, a kontrolery zastępują smartfony kierowcy i pasażerów. Wystarczy połączenie z systemem, aby telefon zamienił się w wygodny pad.

Rozgrywki dostępne są przede wszystkim podczas postoju, np. w czasie ładowania akumulatora. Gdy samochód jest w ruchu, pasażer z przodu może skorzystać z opcjonalnego trzeciego ekranu. Dzięki specjalnemu filtrowi prywatności kierowca nie widzi treści wyświetlanych po stronie pasażera i nie zostaje rozproszony.

AirConsole oferuje zestaw krótkich, dynamicznych gier, które idealnie sprawdzają się w samochodzie. Są to m.in. quizy, wyścigi, gry sportowe czy klasyczne karcianki. W ofercie znalazły się takie tytuły jak UNO czy Milionerzy. Całość zoptymalizowano pod kątem szybkiej zabawy i prostego sterowania.

Porsche Macan AirConsole

Cyfrowych nowości tutaj nie brakuje

Drugą ważną innowacją jest cyfrowy kluczyk. Dzięki technologii NFC, Bluetooth Low Energy i UWB, Macana można otworzyć i uruchomić bez wyjmowania telefonu z kieszeni czy torebki. Rozwiązanie działa zarówno z iPhone, jak i ze smartfonami z Androidem, a także z Apple Watchem. Co ciekawe, właściciel może udostępnić klucz nawet siedmiu osobom, precyzując, czy dana osoba ma tylko dostęp do pojazdu, czy może nim również jeździć.

Jest też rozbudowane parkowanie w trybie automatycznym

Porsche rozszerzyło także możliwości systemów wspomagających parkowanie. Rozbudowany 3D Surround View zyskał tryb Transparent Hood, który daje podgląd na przestrzeń pod samochodem. Jeszcze ciekawiej wygląda funkcja Trained Parking. Auto może zapamiętać indywidualny manewr parkowania, np. w garażu, a następnie powtarzać go automatycznie. Z kolei Reversing Assist umożliwia cofanie po trasie przejechanej wcześniej do 48,8 m, co ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach.

System Voice Pilot otrzymał integrację ze sztuczną inteligencją. Teraz rozpoznaje bardziej złożone pytania i kontekst rozmowy, dzięki czemu sterowanie funkcjami auta za pomocą głosu staje się bardziej naturalne. Usprawniono także Porsche Charging Planner. Kierowca może wskazać preferowane stacje i operatorów, co pozwala zoptymalizować proces ładowania.

Źródło: Porsche