Renault Arkana z polskim cennikiem. Jest dość drogo i bogato
Renault Arkana lada moment trafi na rynek. Nie będzie to jednak tanie auto - bazowa wersja została wyceniona na ponad 111 000 zł.
Ile może kosztować kompaktowy SUV? Na pewno więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Renault Arkana zostało oficjalnie wycenione w Polsce i nie będzie należało do tanich aut. Poznajcie kompletny cennik tego samochodu.
Renault Arkana - od 111 900 zł za bazowy wariant
Gamę otwiera wersja ZEN, która standardowo parowana jest z silnikiem TCe 140 KM. Tutaj jednak pojawia się pewna ciekawostka, gdyż standardowo otrzymujemy skrzynię EDC (dwusprzęgłowy automat). Ten sam silnik dostępny jest też w wydaniu Intens (122 900 zł) i R.S. Line (134 900 zł).
W ofercie pojawi się też mocniejsze, 160-konne wydanie tej jednostki. Tutaj także jedyną opcją jest skrzynia EDC. Ten wariant jest droższy o 4 000 zł od słabszej jednostki i nie dostaniemy go w wydaniu ZEN. Tym samym za model Intens zapłacimy 126 900 zł i 138 900 zł za R.S. Line.
Będzie też hybryda - Renault Arkana E-TECH
Zasadniczo każda Arkana to hybryda, gdyż wersje TCe to tak zwane miękkie hybrydy. Tutaj jednak mamy do czynienia z pełnoprawnym systemem, znanym już Clio. Jednostka 1.6 łączy się z silnikiem elektrycznym i bardzo specyficzną skrzynią biegów. Efekt? 145 KM.
Takie wydanie w wersji ZEN wyceniono na 119 900 zł. Odmiana Intens kosztuje 130 900 zł, zaś R.S. Line 142 900 zł.
Drogo, ale i bogato
Nawet bazowa wersja ZEN oferuje w standardzie dobre wyposażenie. Bez dopłaty dostajemy elektrykę szyb i lusterek (ze składaniem), automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, system multimedialny z ekranem 7 cali, kamerę cofania, światła FULL LED, cyfrowe wskaźniki (z 7-calowym ekranem w hybrydzie E-TECH i 4,2-calowym w wersji benzynowej).
Wersja Intens uzupełnia to wszystko o lepszy system multimedialny (ekran 9,3 cala), automatyczne światła drogowe, w pełni cyfrowe zegary, półskórzaną tapicerkę, felgi 18-cali i przyciemniane szyby.
W wersji R.S. Line dostajemy dodatkowo sportowe dodatki, bezramkowe lusterko wsteczne, tapicerkę ze skóry łączonej z alcantarą i elektrykę przednich foteli (wraz z ich podgrzewaniem).
Czy Arkana zawojuje rynek?
Na pewno może być ciekawym substytutem dla starzejącego się Megane. W Arkanie jest jednak sporo zapożyczeń z Captura, które nie każdemu muszą odpowiadać - zwłaszcza przy takiej cenie. Jak wypadnie sprzedaż? To pokażą pierwsze miesiące dostępności w salonach.