Renault Austral wycenione w Polsce. Tylko jeden silnik, ale w dwóch wersjach
Następca Kadjara, czyli Renault Austral, zostało wycenione w Polsce. Ile trzeba zapłacić za nowego SUV-a francuskiej marki? Sprawdziliśmy to.
Nadszedł długo wyczekiwany moment zmiany warty. Renault Kadjar schodzi z rynku i nie zapisze się w historii marki jako wybitny model. Jego następca wygląda dużo bardziej obiecująco - nie tylko wizualnie, ale też i technicznie. Renault Austral 2022 szykuje się do debiutu w salonach - znamy już jego polskie ceny.
Renault Austral CENA
Ten samochód bez wątpienia jest jedną z najważniejszych premier dla marki. Segment kompaktowych SUV-ów rozwija się w ekspresowym tempie, a rynek chłonie takie modele jak gąbka wodę. Aby pozostać "na powierzchni", Renault po prostu musi mieć w gamie konkurencyjny samochód.
Austral bez wątpienia wyróżnia się stylistyką - ta jest naprawdę atrakcyjna i wpada w oko. Warto tutaj zwrócić uwagę na zgrabnie narysowany front i tył, oraz na nowoczesne i atrakcyjne wnętrze. Nie zapomniano tutaj o schowkach i innych udogodnieniach, co jest dużym plusem.
Renault Austral dostępne będzie początkowo z jednym silnikiem w dwóch wariantach mocy. To jednostka 1.3 TCe z systemem miękkiej hybrydy. Wersja 140-konna dostanie manualną skrzynię biegów, zaś wariat 160-konny zyska standardowo przekładnię CVT.
W gamie pojawi się pięć wersji wyposażeniowych: Equilibre, Techno, Techno Esprit Alpine, Iconic i Iconic Esprit Alpine. Warianty z dopiskiem Esprit Alpine to usportowione wizualnie wersje - następcy gamy GT/R.S. Line.
Renault Austral - cena. Najtańsza wersja kosztuje 134 900 złotych
W tej cenie dostajemy wariant Equilibre z silnikiem o mocy 140 KM. Już bazowa wersja nie rozczarowuje. Dostaniemy tutaj światła LED Pure Vision, dostęp bezkluczykowy, czujniki parkowania, 12,3-calowy ekran zegarów i 9-calowy ekran multimediów, bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay i spory zestaw systemów wspierających jazdę.
W wersji Techno za Australa 140 KM zapłacimy 146 900 zł, zaś za wariant 160 KM z CVT 158 900 złotych. Wersja Techno dodatkowo wprowadza czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania, system multimedialny oparty na Google Automotive, światła LED Adaptive, lepsze nagłośnienie, wysoką i praktyczną konsolę pomiędzy fotelami z przodu i przesuwaną tylną kanapę.
Renault Austral Iconic i Iconic Esprit Alpine to najdroższe modele w gamie
W tym modelu debiutuje między innymi adaptacyjny tempomat, system kontroli martwej strefy, system kamer 360 stopni, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, podgrzewane fotele (i kierownica), oraz wiele innych dodatków.
Warianty Esprit Alpine zyskują specjalne wykończenie wnętrza w barwach marki (nawiązujące do malowania bolidu F1 Alpine), niebieskie przeszycia, czarno-szarą tapicerkę i czarne detale nadwozia. Wersja Iconic Esprit Alpine dodatkowo posiada inne fotele przednie z elektryczną regulacją po obu stronach.
Cena? Takie Renault Austral w wersji Iconic wyczyści Wasz portfel z kwoty 173 900 zł, zaś wariant Iconic Esprit Alpine kosztuje 180 900 zł. Tutaj dostajecie już jednak tylko mocniejszą wersję ze skrzynią CVT.
Lista opcji jest długa
Znajdziecie na niej wyświetlacz HUD (3000 zł), pełne światła LED MATRIX VISION (4000 zł), podgrzewanie przedniej szyby, szklany dach i metaliczne lakiery (także specjalne, 3-3,5 tys. zł). Aż 7 500 złotych kosztuje specjalny lakier Schiste Satin.
Najdroższe Renault Austral kosztuje 203 700 złotych. Jest to wariant doposażony we wszystkie opcje, włącznie z tym drogim lakierem i z nagłośnieniem Harman/Kardon.