Renault Captur dostało nowy silnik 1.2 TCe 115 KM. Mocy jest więcej, zużywa mniej paliwa
Więcej mocy, niższe zużycie paliwa - Renault Captur 1.2 TCe 115 KM debiutuje w polskiej ofercie marki. Ile kosztuje?
Nowe Renault Captur 1.2 TCe 115 KM debiutuje w ofercie tego małego crossovera. Francuski producent zastąpił dotychczasowy silnik 1.0 TCe 90 nową jednostką o większej pojemności i lepszych osiągach. W ofercie pojawi się obok wersji 1.0 ECO-G, aczkolwiek w przyszłości także otrzyma wersję z instalacją LPG.
Renault Captur 1.2 TCe 115 KM. Nowy silnik prosto z Clio
Pod maską Captura pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. To ta sama konstrukcja, którą Renault zastosowało w nowym Clio. Jednostka generuje 115 KM mocy i 190 Nm momentu obrotowego, co oznacza zauważalny wzrost parametrów w porównaniu z wcześniejszym silnikiem 1.0 TCe 90.
Captur 1.2 TCe 115 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy, czyli o 1,7 sekundy szybciej niż poprzednik. Prędkość maksymalna wzrosła do 180 km/h. Zwiększony moment obrotowy poprawia elastyczność podczas jazdy, a średnie zużycie paliwa według WLTP spadło do 5,7 litra na 100 kilometrów.
Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka spełnia aktualną normę emisji Euro 6E-Bis, a więc jest gotowa na wyśrubowane przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej.
Ile kosztuje ten wariant?
Renault wyceniło model Captur TCe 115 w wersji Evolution na 94 500 złotych. Dopłata względem wersji 1.0 ECO-G (100 KM, z LPG) wynosi więc tylko 3000 złotych.
Nowa odmiana nie jest więc de facto podstawową wersją w gamie modelu. Można jednak śmiało powiedzieć, że będzie jedną z najbardziej interesujących, głównie za sprawą dużo lepszej dynamiki. Producent liczy, że większa moc, niższe spalanie i lepsze osiągi zachęcą kierowców do wyboru nowego wariantu zamiast słabszego poprzednika.
Na pewno kluczowym uzupełnieniem oferty będzie debiut tej jednostki napędowej w wersji z instalacją gazową. Wówczas Captur dostanie w zasadzie idealną z punktu widzenia wielu osób wersję - szybszą, ale tanią pod kątem kosztów eksploatacji.
Jednostka 1.2 TCe 115 KM docelowo trafi także do wielu innych samochodów koncernu. Na liście aut Renault jest jeszcze Symbioz, zaś niebawem ta konstrukcja pojawi się także w Daciach. Tu oczywiście mowa o modelach Duster i Bigster, aczkolwiek Sandero także może tę jednostkę napędową - zwłaszcza w wersji z LPG.


