Renault Express Van wjeżdża na rynek. To tani dostawczak z Francji
Następca Kangoo? Nic z tych rzeczy. Renault Express Van to dodatek do gamy użytkowych modeli Renault i bliźniak doskonale znanego modelu. Co oferuje i ile kosztuje?
Francuzi mocno rozwijają gamę swoich samochodów użytkowych. Teraz rozrasta się ona o dodatkowy model, który będzie towarzyszyć nowej generacji Kangoo. To Renault Express Van, czyli gruntownie przebudowana Dacia Dokker. Lepsze wyposażenie przy zachowaniu niskiej ceny ma być tutaj kluczem do sukcesu.
Renault Express Van - po co dwa dostawczaki w ofercie?
Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Francuzi mocno rozwinęli nowe Kangoo, przez co będzie to droższe, ale i bardziej zaawansowane auto. W ofercie powstaje więc luka w postaci braku tańszego auta. A mając gotową konstrukcję na własnym podwórku szkoda z niej nie skorzystać.
Względem Dokkera najbardziej zmienił się tutaj front, który upodobniono do nowych Renault. Linia boczna i tył pozostały bez zmian, choć tyle lampy unowocześniono ledami. Kluczowa jest zachowana praktyczność i użyteczność - a tej tutaj nie brakuje.
Przestrzeń ładunkowa ma wymiary od 3,3 do 3,7 metra, a najdłuższe przewożone przedmioty mogą mieć od 1,91 do 2,36 metra długości. Ładowność? 750 kg w wersji benzynowej i 680 kg w dieslu sprawia, że Express Van zadowoli wiele małych biznesów.
Renault Express Van ma też unowocześnione wnętrze
W kabinie znajdziemy kierownicę znaną z nowego Clio, zmodyfikowany zestaw wskaźników (znany z Sandero) i nowy system multimedialny. To rozwiązanie także przeniesiono z nowych modeli Dacii, co akurat jest dobrą decyzją, gdyż prosta w obsłudze konstrukcja sprawdza się w codziennej eksploatacji. Do tego obsługuje ona Apple CarPlay i Android Auto.
Ciekawostką jest zastosowanie kamery pokazującej obszar za samochodem. To rozwiązanie przeniesiono z modelu Master, a korzysta ono z dodatkowego wyświetlacza zawieszonego w miejscu lusterka wstecznego.
Warto wspomnieć, że w kabinie jest też sporo schowków. Mają one łącznie 48 litrów pojemności i pozwalają na ukrycie codziennie użytkowanych przedmiotów.
Silniki i cena
Pod maską Express Vana znajdą się dwie jednostki napędowe. Będzie to silnik 1.3 TCe (benzyna), zapewniający 100 KM, oraz diesel 1.5 Blue dCi oferujący 75 lub 95 KM. Obydwie konstrukcje mają zadowalać się małą ilością paliwa przy zachowaniu świetnej dynamiki. Cennik otwiera kwota netto od 48 950 zł za wersję benzynową. Za 75-konnego diesla zapłacimy minimum 51 450 zł, a jego mocniejszy wariant kosztuje co najmniej 56 950 zł.