To już koniec. Renault Megane R.S. znika z rynku. Wersja Ultime żegna ten model

To już pewne - Renault Megane R.S. znika z rynku i nie zyska następcy. Model Ultime to pożegnalna wersja tego świetnego hothatcha, dająca ostatnią szansę za zdobycie naprawdę udanego auta.

W 1976 roku powstał utworzono Renault Sport - dział, który dał nam wiele niesamowitych maszyn. Ta nazwa wciąż elektryzuje pasjonatów motoryzacji, a modele tej marki z dopiskiem RS niezmiennie budzą pożądanie. Ta era jednak dobiega końca. Po 47 latach Renault Sport znika z rynku, zostawiając nas na sam koniec z ostatnią wersją popularnego kompaktowego hothatcha. Renault Megane R.S. Ultime daje to co najlepsze w tym aucie - i będzie mocno limitowane.

Renault Megane R.S. Ultime to kwintesencja ostatniej generacji tego auta

Francuzi stwierdzili, że ostatnie auto z plakietką R.S. musi być naprawdę dobre. Dlatego też do Megane przeszczepiono wszystkie elementy, które czynią z tej maszyny tak udane auto.

Z zewnątrz model ten zmiennie wyróżnia charakterystyczny bodykit, który mocno poszerza nadwozie. Ten samochód dostaniemy w czterech atrakcyjnych kolorach - Star Black, Pearl White, Sirius Yellow i Orange Tonic. W każdym z nich znajdą się czarne 19-calowe felgi i specjalne kalkomanie.

Zobacz auta Renault z gamy R.S. - WIDEO

W kabinie znajdziemy z kolei lekkie fotele kubełkowe Recaro obszyte alcantarą. Czerwone przeszycia pojawiły się na kierownicy, fotelach i na lewarku skrzyni biegów. Wyposażenie jest tutaj kompletne. W standardzie znalazły się topowe multimedia z ekranem o przekątnej 9,3 cala, klimatyzacja automatyczna oraz lepsze nagłośnienie. Wersja z kierownicą po lewej stronie dodatkowo zyskuje wyświetlacz HUD i otwierany dach (w opcji).

Renault Megane RS Ultime koniec produkcji

Każde auto będzie też wyposażone w pamiątkową tabliczkę, ulokowaną na tunelu środkowym. Znajduje się na niej numer egzemplarza oraz podpis Laurenta Hurgona, kierowcy doświadczalnego Renault Sport.

Sercem Renault Megane R.S. Ultime jest 300-konna jednostka 1.8 TCe

To znana konstrukcja, która tutaj oferuje największą możliwą liczbę koni mechanicznych. 300 KM i 420 Nm trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, lub 7-biegowej przekładni EDC. Standardem jest też szpera typu Torsen z przodu, hamulce Brembo i obniżone zawieszenie CUP. Każdy egzemplarz posiada również system skrętnej tylnej osi (4Control), a felgi obute są w opony typu semi-slick, Bridgestone Potenza s007. Te pożyczono wprost z Megane Trophy-R.

Teraz schedę po Renault Sport przejmuje Alpine

Usportowione wersje modeli Renault zyskają plakietkę Esprit Alpine, tak jak ma to miejsce w nowym Australu. Z kolei to właśnie Alpine przejmie rolę sportowego producenta w szeregach grupy. Tutaj jednak auta spalinowe odchodzą do przeszłości, a ich miejsce zajmują elektryki.