Są marki, które projektują samochody w inny sposób. Hyundai IONIQ 3 to najlepszy przykład

Jego oficjalna nazwa to "Three", ale doskonale wiemy, że jest to zapowiedź kluczowego modelu dla tej marki. Tak wygląda nowy Hyundai IONIQ 3, który na rynek trafi dosłownie za kilka chwil.

Charakterystyczny design nowych samochodów tej marki robi wrażenie. Koreańczycy znaleźli swój własny styl, który wyróżnia ich z tłumu i sprawia, że zarówno spalinowe, jak i elektryczne modele są po prostu ciekawe. Liczba nowości wjeżdżających na rynek imponuje, a listę tę uzupełni lada chwila Hyundai IONIQ 3. Na drogach pojawiły się już zamaskowane egzemplarze, aczkolwiek nim zobaczymy produkcyjną wersję, w Monachium zaprezentowano prototyp. Nazwano go po prostu "Hyundai Three", a swoim wyglądem dość wiernie odzwierciedla produkcyjny model.

Owszem, jest tutaj wiele odlotowych elementów wizualnych, ale wiele z nich trafi do produkcyjnego modelu. Trzeba mu tylko dopisać jedną literkę. Hyundai IONIQ 3 2026

Czy kompaktowy samochód musi być nudny? Niekoniecznie. KIA pokazała, że elektryczny model EV4 może wyróżniać się z tłumu, a niebawem zobaczymy następcę Ceeda - model K4.

Hyundai z kolei trzyma się swojego bardzo geometrycznego i "pikselowego" designu. Gama elektryków ma własny charakter, aczkolwiek wiele elementów z IONIQ-ów trafiło też do spalinowych samochodów tego producenta.

IONIQ 3, zapowiedziany przez prototypowy model Three, będzie jednak naprawdę ciekawym projektem. Jest kompaktowym hatchbackiem, ale o bardzo nietypowej formie nadwozia. Teoretycznie można doszukiwać się tutaj inspiracji oryginalnym Hyundaiem Ioniq, oferowanym jako hybryda i elektryk. Pewne podobieństwa widać nie tylko w linii nadwozia, ale także w projekcie tylnej części.

Prototyp jest oczywiście poszerzony, stoi na wielkich kołach i ma masywne zderzaki, w tym spory dyfuzor z tyłu. Paradoksalnie wiele z tych elementów pojawi się w produkcyjnym modelu, z literą N na końcu. KIA testuje już EV4 GT, więc debiut IONIQ-a 3 N jest niemal pewniakiem.

Hyundai IONIQ 3 Three 2025

Kompaktowy elektryk Hyundaia ma 4,28 metra długości, 1,96 metra szerokości z lusterkami i oferuje 2,72 metra rozstawu osi. Te liczby w produkcyjnym modelu nie powinny się mocno zmienić. Koreańska marka nazywa swój projekt "aero hatchem", głównie za sprawą nietypowej sylwetki dachu.

Produkcyjny Hyundai IONIQ 3 jest już niemal gotowy

Zamaskowane egzemplarze od pewnego czasu jeżdżą po drogach Europy. Oznacza to, że inżynierowie koncernu szlifują ten model i szykują go do oficjalnej premiery, która powinna mieć miejsce najpóźniej w połowie przyszłego roku.

IONIQ 3 skorzysta z platformy E-GMP w uproszczonym wydaniu, z instalacją 400V i z nieco wolniejszym ładowaniem. Tutaj pojawi się także napęd na przednie koła.