Seat Tarraco FR jako hybryda plug-in i diesel
Wszystko wskazuje na to, że nowy Seat Tarraco w usportowionej wersji FR będzie oferowany jako diesel i hybryda typu plug-in hybrid.
Zasugerował to dr Matthias Rabe, szef działu rozwoju (research & development) Seata, w wywiadzie przeprowadzonym przez brytyjskie pismo Auto Express. Rabe podkreśla, iż w ofercie koncernu znajdują się wersje, które będą idealnie pasowały do tego modelu. Zwrócił tutaj szczególną uwagę na 190-konny wariant diesla 2.0 TDI oraz - tutaj ciekawostka - na wersję PHEV o mocy 210 KM. Na tę drugą warto zwrócić szczególną uwagę, gdyż jest to nieco więcej niż aktualna hybryda PHEV, znana z Golfa GTE i Passata GTE.
Rabe mówił więc najprawdopodobniej o nowej wersji, która korzystać będzie z silnika 1.5 TSI. Zyska ona też większą baterię, dzięki czemu zasięg na samym prądzie będzie atrakcyjniejszy. Widać tutaj też zupełnie inną koncepcję - o ile Kodiaq RS stawia na 240-konnego diesla 2.0 BiTDI, o tyle wersja FR w Tarraco zapewne wyróżniać się będzie agresywniejszą stylistyką, zaś ofertę zwieńczą właśnie wymienione wcześniej dwa silniki.
210-konna wersja PHEV zapewne zagości także w innych autach koncernu - począwszy od Passata GTE po liftingu aż po Skodę Superb PHEV, którą poznamy już w nieodległej przyszłości.