Skoda Elroq 2025. Trzy kluczowe rzeczy, które warto wiedzieć o nowym czeskim modelu
Skoda Elroq 2025 jest już niemal gotowa do rynkowej premiery. Czesi pochwalili się garścią kluczowych informacji na temat tego modelu. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
- Skoda Elroq 2025 będzie drugim (a formalnie trzecim) elektrykiem w ofercie marki
- Choć ma wiele cech Enyaqa, to zyska unikalny pas przedni, w stylu przyszłych nowości marki
- Do wyboru będą trzy warianty pojemności baterii
Czeska marka stawia na elektromobilność i nie zwalnia tempa. Skoda Elroq 2025 to kolejny samochód na prąd, który lada chwila dołączy do gamy tego producenta. Od dłuższego czasu mogliśmy obserwować prototypy na drogach, a teraz przyszedł czas na garść oficjalnych informacji.
Co prawda Skoda jeszcze nie jest gotowa, aby pokazać nam cały samochód, ale pochwaliła się kluczowymi danymi technicznymi. Co więc warto wiedzieć o tym modelu?
Skoda Elroq 2025 będzie mniejsza od Enyaqa
Można śmiało powiedzieć, że jest to elektryczny odpowiednik Karoqa. Z tym samochodem ma łączyć go długość. Oczywiście platforma dla aut elektrycznych daje większe możliwości pod kątem zwiększenia rozstawu osi, a także szerokości. Realnie więc dostaniemy tutaj nieco więcej przestrzeni.
Bagażnik w Elroqu ma oferować od 470 do 1580 litrów pojemności. Zaletą będzie tutaj ustawny kształt i stosunkowo płaska powierzchnia. Możemy też liczyć na schowki i uchwyty, typowe dla Skody.
Bazą dla Elroqa jest platforma MEB. Znajdziemy tutaj trzy różne warianty pojemności baterii
Gamę zbudują wersje 50, 60, 85 i 85x. Pod tymi oznaczeniami kryje się bateria 55 kWh, 63 kWh i 82 kWh. W każdym przypadku mowa o pojemności brutto. Użyteczna będzie więc nieco niższa.
Standardowo moc trafi tutaj na tylne koła za pośrednictwem 170-konnego silnika elektrycznego - taką specyfikację znajdziemy w wersji 50. Wariant 60 zyska już 204-konną jednostkę, zaś 85 286 KM. Wersja 85x wyposażona jest dodatkowo w napęd przedniej osi, co daje układ AWD. Tutaj pod prawą nogą znajdziemy 299 KM.
Prędkość maksymalna, niezależnie od wariantu, to 160 km/h.
W topowych wersjach zasięg na jednym ładowaniu ma sięgać 560 kilometrów
Tu przechodzimy do kwestii ładowania. Czesi nie chwalą się jeszcze specyfikacją dla baterii 55 i 63 kWh, ale wiemy, że wariant 82 kWh zyska ładowanie prądem stałym (DC) z maksymalną mocą 175 kW. Każdy wariant wyposażony jest za to w pokładową ładowarkę AC 11 kW.
Kiedy Skoda Elroq 2025 ujrzy światło dzienne?
To kwestia tygodni. Czesi szlifują swój produkt i pokażą nam go prawdopodobnie po wakacjach. W salonach pojawi się więc nie wcześniej niż w czwartym kwartale bieżącego roku.