Skoda Elroq 2025. Nowy model czeskiej marki oficjalnie debiutuje na rynku. Co oferuje?
Mniejsza od Enyaqa, zbudowana na platformie MEB, wyposażona w szeroki przekrój wersji napędowych. Przed Wami nowa Skoda Elroq 2025, czyli elektryczny odpowiednik Karoqa.
- Skoda Elroq 2025 to "średni" pod kątem rozmiaru elektryk w gamie tej marki
- Wykorzystano tutaj platformę MEB
- Elroq łączy nowy design "Tech-Deck Face" z detalami z Enyaqa
Czesi nie zwalniają. Marka z Mladej Boleslavi pokazała w tym roku szereg nowości - od Kodiaqa, przez Superba, aż po odświeżoną Octavię, Scalę i Kamiqa. Teraz przyszedł czas na nowość. Skoda Elroq 2025 jest kluczowym z punktu widzenia planów marki modelem. Mówimy tutaj o elektrycznym odpowiedniku Karoqa, do tego w bardzo atrakcyjnym stylu.
To pierwszy samochód Skody, który częściowo wykorzystuje nowy język stylistyczny. Co oferuje Elroq i czym zaskakuje?
Skoda Elroq 2025. Wszystko, co chcecie o niej wiedzieć
Nowy model czeskiej marki mierzy 4,5 metra długości, ale nie oznacza to ciasnego wnętrza. Wręcz przeciwnie - platforma MEB otwiera tutaj wiele możliwości. Na tylnej kanapie wygospodarowano dużo miejsca, a bagażnik Skody Elroq ma od od 470 do 1580 litrów pojemności. Dodatkowo schowki będą miały łączną pojemność 48 litrów.
Nie brakuje tutaj praktycznych schowków, skrytek, uchwytów i haczyków. Wszelkie dodatki z dopiskiem Simply Clever wciąż są na pokładzie i ułatwiają korzystanie z samochodu.
Stylistyka nowego modelu wygląda przyjemnie i cieszy oko. Widać tutaj daleko idącą ewolucję, którą zapoczątkował model Vision 7S. Nie ma tutaj jeszcze "pionowych" lamp z przodu i z tyłu (te dostanie dopiero Skoda Epiq), ale widać już zmianę w koncepcji projektowania. Wnętrze w dużej mierze przypomina Enyaqa, ale ma garść unikalnych detali. Nie znajdziemy tutaj też logotypów marki - ich miejsce zajął napis SKODA.
We wnętrzu znajdziemy minimalistyczny kokpit z dużym (13,1") ekranem systemu multimedialnego. Skoda Elroq oferować też będzie wyświetlacz typu HUD wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Wnętrze oczywiście, zgodnie z najnowszymi modami, będzie wykończone materiałami z recyklingu oraz ze zrównoważonych źródeł.
Co oferuje napęd?
Skoda Elroq trafi na rynek w czterech wersjach 50, 60, 85 i 85x. Pod tymi oznaczeniami kryją się baterie o pojemności 55 kWh, 63 kWh i 82 kWh. Litera x w nazwie ostatniej wersji oznacza oczywiście napęd na cztery koła.
Moc trafia tutaj na tylne koła. Bazowa wersja 50 ma 170-konny silnik elektryczny. Wariant o oznaczeniu 60 zyska już 204-konną jednostkę, zaś w modelu 85 będzie to 286 KM. Wariant 85x ma oferować 299-300 KM, ale póki co nie ujawniono szczegółów.
Zasięg w topowej wersji ma sięgać 560-600 kilometrów, a wariant z baterią 82 kWh oferuje ładowanie z mocą 175 kW. Mniejsze baterie ładują się nieco wolniej, odpowiednio z mocami 145 kW lub 165 kW. Mamy tutaj oczywiście klasyczne złącza Type 2 i CCS. A ładowanie od 10 do 80% ma nie przekraczać 28 minut.
Nawet najmniejszy akumulator ma zapewniać 370 km na jednym ładowaniu.
Ile kosztuje nowa Skoda Elroq 2025?
Ceny na polskim rynku poznamy dopiero za jakiś czas. Czesi chcą, aby był to bardzo konkurencyjny samochód. Wstępne informacje mówią o około 33 tysiącach Euro za bazowy model.