Skoda Enyaq RS sprawdzi się podczas blackoutu. Będzie Twoim powerbankiem
Skoda Enyaq RS 2025 wjeżdża na rynek. Teraz nie tylko pobierze prąd, ale też go odda.
Skoda Enyaq RS debiutuje w odświeżonym wydaniu
Ma dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i oferuje 340 KM
Przyspieszenie 0–100 km/h zajmuje 5,4 sekundy
Akumulator 84 kWh, zasięg do 570 km wg WLTP
Szybkie ładowanie DC do 185 kW, 10–80% w 26 minut
Ładowanie AC do 11 kW, pełne w 8,5 godziny
Nowa funkcja ładowania dwukierunkowego – zasilanie domu z auta
Škoda rozszerza gamę modelu Enyaq o nowe wersje RS oraz RS Coupé. Oba warianty wyróżniają się dynamicznym charakterem, sportowym zawieszeniem oraz mocnym układem napędowym.
Skoda Enyaq RS 2025. Co się tutaj zmieniło?
Pod maską pracują dwa silniki elektryczne, które oferują łączną moc 250 kW, czyli 340 KM. Dzięki napędowi na cztery koła samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h.
Akumulator o pojemności 84 kWh zapewnia zasięg przekraczający 560 kilometrów. Coupé może przejechać do 570 km na jednym ładowaniu, oczywiście według cyklu WLTP. Szybkie ładowanie prądem stałym osiąga moc do 185 kW i pozwala uzupełnić akumulator w zakresie od 10 do 80% w 26 minut. Przy ładowaniu prądem przemiennym o mocy 11 kW proces zajmuje 8,5 godziny.
Oba warianty obsługują ładowanie dwukierunkowe. Oznacza to, że energia z akumulatora może zasilić dom lub inne urządzenia
Nowe Enyaqi RS wyróżniają się sportowym wyglądem. Czarny pakiet obejmuje obramowania szyb, relingi dachowe, lusterka i oznaczenia. Przedni i tylny zderzak mają specjalną konstrukcję. Z tyłu pojawia się odblaskowy pasek. Standardem są 20-calowe felgi aluminiowe. Opcjonalnie dostępne są felgi 21-calowe.
Wyjątkowy kolor Mamba Green podkreśla charakter RS. Reflektory LED oferują efekty świetlne przy otwieraniu i zamykaniu auta. Tylne kierunkowskazy są animowane. Zoptymalizowana aerodynamika wspiera efektywność energetyczną i zwiększa zasięg.
Zawieszenie w obu modelach można regulować w 15 stopniach. Sportowe podwozie poprawia stabilność i komfort podczas jazdy. Ceny nowych wersji RS Škody Enyaq zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
We wnętrzu klienci mogą wybrać styl RS Lounge z mikrofibrą i zielonymi przeszyciami lub RS Suite z tapicerką skórzaną i szarymi akcentami
Fotele przednie są sportowe, podgrzewane i mają zintegrowane zagłówki. Fotel kierowcy oferuje elektryczną regulację, funkcję masażu i pamięć ustawień. Kierownica ma logo RS.
System multimedialny to 13-calowy ekran centralny, a cyfrowe zegary mają przekątną 5 cali. Opcjonalnie można wybrać wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością. W kabinie znajdują się liczne porty USB-C, ładowarka bezprzewodowa i automatyczne otwieranie bagażnika.
Nowością jest system bezkluczykowego dostępu z funkcją zbliżeniową. Auto można także zaparkować zdalnie za pomocą aplikacji na smartfona.