Skoda Octavia dostanie w tym roku 9 nowych silników
Jeszcze w tym roku Skoda Octavia zyska bogatą paletę jednostek napędowych. Ofertę uzupełni aż 9 wariantów napędowych, oferujących do 245 KM mocy.
Wiecie jak to jest. Ktoś się wygada, ktoś coś napisze, czasami ktoś zgubi kartkę. Tym razem pełna gama jednostek napędowych kompaktowej Czeszki wypłynęła do sieci dzięki skrawkowi papieru. Dzięki temu wiemy, że Skoda Octavia jeszcze w tym roku zyska 9 wersji napędowych. Jakich?
Skoda Octavia - na start 1.0 TSI, także z miękką hybrydą
Ofertę otworzy jednostka 1.0 TSI. Jej bazowy wariant oferuje 110 KM i połączony jest z 6-biegową skrzynią biegów. Wybierając już jednak skrzynię DSG, dostaniemy wersję z układem miękkiej hybrydy, co powinno wpłynąć na kulturę pracy (zwłaszcza przy uruchamianiu silnika z funkcji Start/Stop), jednocześnie redukując apetyt na paliwo. Wersje te trafią do sprzedaży w czerwcu 2020.
W niektórych krajach europejskich nie zabraknie odmiany na gaz ziemny. Skoda Octavia G-TEC wykorzysta silnik 1.5 TSI o mocy 131 KM. Jedyną skrzynią dostępną w tym modelu będzie 7-biegowe DSG.
Dla fanów napędu 4x4 przygotowano wersję 2.0 TSI o mocy 200 KM. Będzie ona oferowana wyłącznie z napędem Haldex (4x4) i skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach.
Kolejnym wariantem jest zaprezentowana już wersja hybrydowa. Skoda Octavia iV korzysta z silnika 1.4 TSI generującego 150 KM oraz z jednostki elektrycznej, spiętej z większą baterią 13 kWh. Łączna moc zestawu to 204 KM. Moc trafia tutaj na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG.
Półkę wyżej stanie nowość - Skoda Octavia RS iV. Zestaw jest tutaj taki sam jak w słabszej wersji, jednak sumaryczną moc podniesiono do 245 KM, co zapewni lepsze osiągi przy zachowaniu możliwości bezemisyjnej jazdy.
Skoda Octavia iV i Octavia RS iV będą wyposażone w gniazdo do ładowania, które znajduje się w lewym przednim błotniku
W Genewie zadebiutuje też Octavia RS. W pełni spalinowy wariant wykorzysta silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM. Moc trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni lub 7-biegowej skrzyni DSG.
Trzecim wariantem modelu RS będzie diesel. Jednostka 2.0 TDI w topowej wersji generować będzie 200 KM, a moc na koła trafi dzięki skrzyni DSG (7-biegowej).
Wersja RS oficjalnie zadebiutuje w Genewie
Wszystkie wymienione wyżej warianty, pomijając obie hybrydy, będą w sprzedaży od końcówki sierpnia 2020. Skody wspierane prądem trafią do sprzedaży w już w czerwcu.