Skoda Octavia RS iV. Póki co tylko hybryda, 2.0 TSI nieco później

Skoda Octavia RS iV ujrzała światło dzienne. Zgodnie z zapowiedziami poznaliśmy hybrydowy wariant - dołączą do niego jednak jeszcze dwie wersje.

Volkswagen jako koncern pędzi niczym taran bez hamulców. Liczba hothatchy z ich stajni zaprezentowanych na przestrzeni ostatnich tygodni jest wręcz powalająca. Teraz do tego zestawu dołącza Skoda Octavia RS iV, która podobnie jak inne modele wykorzystuje... znany już silnik.

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS iV to hybryda plug-in

Czesi prezentację sportowego wydania Octavii rozpoczęli od wydania hybrydowego. Jak zapewne się domyślacie pod maską znajduje się silnik 1.4 TSI połączony z jednostką elektryczną. Duet ten zapewnia 245 KM mocy. Osiągi? Te nie rzucają na kolana w porównaniu do starszej Octavii RS, ale to tylko rozgrzewka dla tego modelu. Sprint do setki zajmuje 7,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 225 km/h.

W przypadku tego auta ważniejsze są eko-możliwości. Skoda Octavia RS iV korzysta z baterii o pojemności 13 kWh, co przekłada się na zasięg na poziomie 60 kilometrów na jednym ładowaniu.

Ładowanie "do pełna" z domowego gniazdka powinno zająć 6 godzin. Czas ten można jednak skrócić korzystając z Wallboxa lub ładowarki AC - wtedy baterię zatankujemy w nieco ponad godzinę.

Stylistyka? Bardzo przyjemna!

Nowa Skoda Octavia RS iV prezentuje się bardzo dobrze. Czesi zrobili kawał solidnej roboty przy projektowaniu czwartej generacji tego samochodu. Masywniejsze i agresywniej stylizowane zderzaki, czarna lotka na klapie bagażnika i 19-calowe felgi tworzą tutaj zgrany duet.

We wnętrzu znajdziemy nową kierownicę, która dostała "trzecie ramię" i sportowe fotele o lepszym trzymaniu bocznym. Czarno-czerwona tapicerka to stylowy dodatek, typowy dla tego modelu.

Kolejne warianty w drodze

Nowa Octavia RS dostanie lada moment także dwie kolejne wersje silnikowe. Pierwsza z nich to opcja dla fanów klasyki, czyli jednostka 2.0 TSI EA888 oferująca 245 KM. Drugą opcją będzie 200-konny diesel.