Skoda przedstawia całkowicie nowy język stylistyczny. Czas na MODERN SOLID
Skoda przedstawia nam zwiastun przyszłości. Przed Wami era MODERN SOLID, czyli całkowicie nowego designu. Zobaczmy więc co nas czeka.
MODERN SOLID - pod takim hasłem kryje się nowy kierunek stylistyczny w rozwoju marki Skoda. Czesi ujawnili dzisiaj swoje plany na najbliższe lata i już wiemy, że czeka nas mała rewolucja. Zobaczcie co oferować będą auta tej marki w nieodległej przyszłości.
Skoda będzie kanciasta i "solidna"
Przede wszystkim największą zmianą będzie właśnie wygląd aut Skody. Te wciąż utrzymywane są w stylu, który zapoczątkowała Octavia w 2013 roku. Oczywiście od tamtej pory pojawiło się wiele zmian, aczkolwiek ogólna koncepcja pozostaje niezmieniona.
Czesi szykują więc coś całkowicie nowego. Mocno "wyblurowane" zdjęcie ukrywa stylistykę pierwszego modelu reprezentującego nowy design, aczkolwiek pewne detale można z niego wyczytać.
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na masywny front - z dość pionowym frontem. Charakterystyczne są też światła, które poprowadzono pionowo po krawędzi pasa przedniego.
Sama bryła auta jest dość pudełkowata i różni się od stylu, który reprezentuje Kamiq, Karoq i Kodiaq. Prototyp nowego modelu w stylu MODERN SOLID poznamy jesienią. Wszystko wskazuje na to, że Czesi szykują się na targi w Paryżu - to właśnie tam powinien zadebiutować ten model.
Skoda stawia na elektryki, ale aut spalinowych nie zabraknie
Czesi zapowiedzieli dalszą elektryfikację gamy modelowej. Obecnie w ofercie jest tylko jeden model - Enyaq, dostępny także w wydaniu coupe.
Oferta zostanie poszerzona o nowe SUV-y - nieco mniejsze. Zapowiadany jest także elektryczny odpowiednik Octavii, szykowany obecnie przez tę markę.
Elektryfikacja nie oznacza jednak rezygnacji z aut spalinowych. W okresie przejściowym powinniśmy poznać jeszcze kilka nowości z klasycznym silnikiem spalinowym, wspieranym jednostką elektryczną (hybryda plug-in). Detale na temat tych nowości nie są jednak znane.
Thomas Schaefer, szef marki, zapowiada duży szok nie tylko dla klientów marki, ale także dla konkurencji. Skoda chce zwiększyć swoją przewagę, pokazując najmocniejsze cechy.
Czy wyjdzie im to na dobre? O tym przekonamy się pod koniec bieżącego roku. Nie da się jednak ukryć, że pudełkowate linie pasują do tych samochodów, a Skoda Yeti była jednym z najlepszych przykładów.