Spofec dobrał się do Rolls-Royce'a Ghosta. Na koła trafia blisko 1000 Nm
Nie od dzisiaj wiadomo, że Novitec umie ze smakiem modyfikować auta. A Spofec to ich luksusowa odnoga, która specjalizuje się w modyfikacjach Rolls-Royce'ów. Tym razem też nas nie zawiedli.
Tuning Rolls-Royce'a to trudny temat. Łatwo jest przedobrzyć, czego doskonałym przykładem jest Mansory. Z drugiej strony przy odrobinie rozsądku ta luksusowa limuzyna może nabrać unikalnego charakteru. Tak też jest w przypadku tego Ghosta, którego Spofec obdarował dyskretnymi, ale i wyraźnie zmieniającymi wizerunek dodatkami. Jak się okazuje luksus z Goodwood i sportowy charakter mogą iść w parze, co dla wielu osób zdaje się być oksymoronem.
Rolls-Royce Ghost od Spofec. Auto, które stać na wiele
Zacznijmy od tego, że to bez wątpienia jeden z najlepiej zmodyfikowanych Ghostów. Delikatna kosmetyka zderzaków (przedniego i tylnego) sprawia, że auto nabiera nowego wizerunku i ma w sobie coś naprawdę ciekawego wizualnie. Zwłaszcza przód prezentuje się ciekawie - nie brakuje mu charakteru i klasy.
Nietypowym, ale i wyjątkowo adekwatnym dodatkiem jest dyskretna lotka na pokrywie bagażnika. Kto by się spodziewał, że taki element może zagrać z klasyczną linią Rolls-Royce'a?
Smakowitym detalem są kute felgi. Te powstały przy współpracy z firmą Vossen. Mają one 22 cale średnicy i obuto je w opony o szerokości 265 mm z przodu i 295 mm z tyłu.
We wnętrzu też pojawiło się kilka nowości
Spofec stawia na jeszcze większą indywidualizację kolorystyki wnętrza. Jeśli więc auto kupione jako nowe (lub z drugiej ręki) nie spełnia naszych oczekiwań, to opcją jest oddanie go specjalistom z Niemiec. Są oni w stanie stworzyć naprawdę egzotyczne kombinacje kolorów i materiałów. Co więcej, jakość tych elementów nie będzie odstawała od oryginału - a to jest kluczowa rzecz w takim samochodzie.
Rolls-Royce Ghost przeszedł też garść modyfikacji mechanicznych. Największą jest tutaj wprowadzenie modułu N-Tronic, który pozwala wykrzesać z 6,75-litrowego V12 jeszcze więcej mocy. Przyrost jest naprawdę imponujący - 685 KM i 985 Nm (o 114 KM i 135 Nm więcej niż w serii) sprawia, że Ghost rozpędza się do setki w zaledwie 4,5 sekundy.
Do tego dla poprawy właściwości jezdnych wprowadzono nowy tryb zawieszenia pneumatycznego. Obniża się ono o 40 mm przy prędkościach do 140 km/h.
Taka przyjemnoś kosztuje "w sam raz"
Spofec chwali się cenami modyfikacji tylko zainteresowanym klientom. I my to szanujemy - w końcu ta wspomniana wielokrotnie "dyskrecja" to kluczowa rzecz.