Stellantis zwraca pieniądze za naprawy silników 1.0 i 1.2 PureTech. Jak to działa i co trzeba zrobić?
Stellantis zwraca pieniądze za naprawy silników 1.0 i 1.2 PureTech. Jakie kryteria trzeba spełnić, aby uzyskać rekompensatę i jak wygląda cały proces?
- Zwroty dotyczą jednostek 1.0 i 1.2 PureTech z lat 2012–2023
- Problemy obejmują pasek rozrządu i nadmierne zużycie oleju
- Reklamacje można składać za naprawy wykonane między 2022 a 2024 rokiem
- Program obejmuje modele marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall
Po latach skarg, doniesień i pozwów zbiorowych, Stellantis wprowadza w wielu krajach, w tym w Polsce, oficjalny program rekompensat. Dotyczy on silników benzynowych PureTech 1.0 i 1.2 (kod EB), które mają znane poważne problemy techniczne. Kierowcy mogą teraz ubiegać się o częściowy lub pełny zwrot kosztów napraw, jeśli spełniają określone warunki.
Silnik 1.0 i 1.2 PureTech z grupy Stellantis. Na czym polega problem?
Główne usterki to:
Zużycie paska rozrządu w kąpieli olejowej, które prowadzi do uszkodzenia układu smarowania
Nadmierne zużycie oleju, spowodowane przez wadliwe pierścienie tłokowe lub problemy z separatorem oleju
Problemy dotyczą dwóch typów silników:
Typ silnika | Moc | Produkcja |
---|---|---|
1.0 i 1.2 wolnossące | 68–82 KM | czerwiec 2012 – czerwiec 2022 |
1.2 turbo | 100–155 KM | kwiecień 2014 – czerwiec 2022 |
Jakie modele obejmuje ta kampania?
Program obejmuje szeroką gamę modeli z różnych marek:
Marka | Modele |
---|---|
Peugeot | 108, 208, 2008, 308, 3008, 5008, 301, 508, Partner, Rifter |
Citroën | C1, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 Aircross, C5 X, C-Elysée, Berlingo |
DS | DS3, DS3 Crossback, DS4, DS7 Crossback |
Opel/Vauxhall | Corsa F, Crossland X, Mokka, Astra L, Grandland X, Combo E |
Kto i jak może ubiegać się o zwrot?
Zwrot przysługuje osobom, które:
wykonały naprawy między 1 stycznia 2022 r. a 31 grudnia 2024 r.
serwisowały pojazd zgodnie z harmonogramem producenta, z dopuszczalnym opóźnieniem do 3 miesięcy lub 3000 km
naprawiały silnik w autoryzowanym serwisie Stellantis
Co trzeba przedstawić?
Aby wniosek został rozpatrzony pozytywnie, trzeba przedstawić:
dokument tożsamości
dowód rejestracyjny pojazdu
numer VIN
fakturę za naprawę wystawioną na właściciela
trzy ostatnie faktury za serwis lub książkę serwisową z pieczątkami autoryzowanego serwisu
W razie rozbieżności między właścicielem pojazdu a osobą składającą wniosek, wymagane jest zaświadczenie o stanie rodzinnym.
Jak złożyć wniosek?
- Wejdź na oficjalną platformę Stellantis Support - LINK
- Wprowadź dane pojazdu i załącz wymagane dokumenty.
- Sprawdź, czy naprawa została wykonana w wymaganym okresie i zgodnie z zaleceniami serwisowymi
- Po weryfikacji producent poinformuje o decyzji.
Nowa gwarancja na silniki PureTech
Od marca 2024 r. obowiązuje również rozszerzona gwarancja na silniki EB Gen3. Pokrywa ona 100% kosztów części i robocizny do 10 lat lub 175 000 km – pod warunkiem spełnienia określonych warunków eksploatacyjnych.