Subaru Levorg drugiej generacji oficjalnie debiutuje. Może zapowiadać wygląd nowego WRX STI
Druga generacja Subaru Levorg ujrzała światło dzienne w produkcyjnej formie. Samochód ten nie tylko zaskakuje stylistyką, ale też zapowiada przyszłość marki.
Subaru Levorg (LEgacy reVOlution touRinG) to jeden z lepszych strzałów marki. Kombi, które po części spokrewnione było z Imprezą i modelami WRX/STI, stało się jednym z popularniejszych aut tej marki. Teraz przyszedł czas na drugą generację, która jest znacznie ciekawsza wizualnie i korzysta z nowego silnika.
A więc czym wyróżnia się Subaru Levorg?
Wizualnie przypomina poprzednika, aczkolwiek linie tego auta mocno zaostrzoną. Atrakcyjny front zyskał charakterystycznie podcięte światła i masywniejszy grill. Tylne lampy również nawiązują do poprzednika - laik z łatwością pomyli te modele. Pewne jest też to, że Levorg zapowiada wygląd nowego modelu WRX i STI - te poznamy za dwa lata.
Znacznie ciekawiej jest w środku, gdzie Japończycy pokazali swoje możliwości. Konsolę środkową zajął wielki, 11,6 calowy pionowy wyświetlacz. Stanowi on centrum dowodzenia tym samochodem. Stąd operujemy multimediami, ustawieniami auta, oraz oczywiście klimatyzacją.
Drugi ekran ma 12,3 cala i pełni rolę cyfrowych zegarów. To nowość, która stopniowo będzie wprowadzana w kolejnych modelach marki. O grafice i jego możliwościach jeszcze zbyt wiele nie wiemy.
To całkowicie nowa konstrukcja
Wbrew pozorom Subaru Levorg opracowano od podstaw i nic nie łączy go z poprzednikiem. Auto zbudowano na nowej platformie Subaru Global Platform, wykorzystywanej już w Legacy. Nowa konstrukcja pozwoliła na zwiększenie wymiarów auta. Długość zwiększyła się o 65 mm (4755 mm), a rozstaw osi o 20 mm (2670 mm). Dzięki temu pasażerowie dostaną więcej przestrzeni. Pojemność bagażnika także wzrosła - teraz wynosi 561 litrów.
Nowość znajdziemy także pod maską. To jednostka 1.8, oczywiście typu bokser, oczywiście doładowana. Generuje ona 177 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Moc trafi na cztery koła, najprawdopodobniej za pośrednictwem przekładni Lineartronic. To konstrukcja typu CVT, symulująca jednak kolejne biegi. Zwiększa to komfort akustyczny i poprawia skuteczność działania tej konstrukcji.
Co ciekawe Subaru Levorg dostanie też wariant STI. Tajemnicą pozostaje jednak specyfikacja, bowiem Japończycy mogą wykorzystać silnik 2.4, lub rozwinąć nową konstrukcję 1.8. Wiele źródeł stawia na nową jednostkę, która ma być rozkręcona nawet do 400 KM.