Suzuki Jimny wreszcie zyskało wersję 5-drzwiową. Na to czekało wiele osób
To była chyba najdłużej zapowiadana premiera. Po latach spekulacji Suzuki Jimny dostało wersję pięciodrzwiową. Czym się wyróżnia?
Ten samochód jest świetny w terenie, ale do praktycznych nie należy. Tylne fotele zajmowały całą przestrzeń bagażową, więc wybór był prosty - albo kogoś zabieramy, albo ładujemy tam torby na wyjazd. Teraz nie będzie to już problemem, gdyż Suzuki Jimny zyskało wersję pięciodrzwiową. Jest dłuższa, praktyczniejsza i równie skuteczna, co krótszy wariant.
Suzuki Jimny w wersji pięciodrzwiowej jest znacznie dłuższe
Standardowa trzydrzwiowa wersja tego auta mierzy zaledwie niecałe 3,65 metra długości. Nowy model, z dodatkową parą drzwi, został wydłużony do niemal czterech metrów. Wciąż jest to więc małe i zwinne auto.
Rozstaw osi zwiększono do 2590 mm, czyli o 34 centymetry względem krótkiego modelu. To wystarczająca różnica, aby wygospodarować zapas miejsca dla pasażerów i bagaży. Oczywiście na luksusy się nie nastawiajcie.
Nikt tutaj nie bawił się w stylistę. Tylne drzwi dołożono w możliwie najprostszy sposób. Całość tworzy jednak spójny zestaw i może wpaść w oko. Oczywiście charakterystyczny lakier Kinetic Yellow pozostaje tutaj dostępny. Auto seryjnie ma też czarne plastikowe zderzaki, wyraźnie zaakcentowane osłony błotników i terenowe opony w rozmiarze 195/80 R15.
We wnętrzu także nie ma żadnych nowości
Jedyną zmianę stanową zaktualizowane multimedia, które obsługują Apple CarPlay i Android Auto. Kokpit wciąż ma przyjemną stylistykę retro, nawiązującą do modeli Samurai z lat osiemdziesiątych.
Producent nie pochwalił się dokładnymi zdjęciami tylnej kanapy i bagażnika. Widać, że miejsca jest tutaj więcej, ale na ile centymetrów przestrzeni mogą liczyć pasażerowie, tego nie wiemy.
Pod maską wciąż znajduje się silnik 1.5
Został on lekko poprawiony i oferuje teraz 105 KM (zamiast 102 KM). Jest to wolnossąca konstrukcja, więc na rewelacyjne osiągi nie ma co liczyć. Moc trafia na cztery koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, lub 4-biegowego automatu.
Kąt natarcia w wersji pięciodrzwiowej wynosi 36 stopni, kąt zejścia to 50 stopni, a kąt rampowy to 24 stopnie. Suzuki Jimny chwali się prześwitem liczącym 210 mm.
Chcieliście kupić to auto? Obejdziecie się smakiem
Pięciodrzwiowe Suzuki Jimny zadebiutowało w Indiach i tutaj także będzie produkowane. To właśnie ten rynek będzie pierwszym, na którym mała terenówka trafi do sprzedaży. Potem będzie dostępna w Azji, Afryce i w Australii.
Europy, jak sami widzicie, nie ma na liście. Tutaj nawet zwykłe Jimny stało się autem dostawczym (dwuosobowym), aby spełniać normy emisji dwutlenku węgla. Suzuki nie zamierza stosować w nim innych silników, co skreśla jego przyszłość na Starym Kontynencie.